• وبلاگ : جزيره علم
  • يادداشت : زدن زنان: آري يا خير؟ قسمت اول
  • نظرات : 1 خصوصي ، 6 عمومي
  • درب کنسرو بازکن برقی

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    موضوع خوبي است دست مريزاد.
    پاسخ

    سلام. ممنون از توجهتان.

    سلام. دکتر جان راستش ببخشيد ميخوام پيش بيني هم کنم...

    البته از آنجايي که قرآن هميشه کتابي پر از تازگي هاست نميتوان صدق يک تفسير را براي آن ارايه داد و نظر شما هم قابل تصديق است اما نه از سوي ما بلکه از سوي متخصصين.

    نشوز در اصطلاح فقه و حقوق خانواده به اين معني بکار ميرود که چنانچه زني از انجام وظايف زناشويي که منحصر به تمکين است سرباز بزند ناشزه به حساب مي آيد که زن ناشزه از حق نفقه محروم ميشود. که ماده 1108 قانون مدني به وضوح در اين خصوص بيان داشته است. نشوز صرفا در خصوص تمکين است زيرا زن مسول شير دادن به کودکش ؛ تميز کردن خانه ؛ شستن لباس ها و... نيست ( اگر ديده يا شنيده باشيد زنان بلافاصله بعد از طلاق تقاضاي شيربها - حق شير ؛ حق العمل کاري و... ميکنند) و فقط بايد در اختيار شوهر باشد تا فضاي جامعه ايمن و بدون فساد شود. البته نميدونم چقدر از قوانين مطلع هستيد اما زني که تا به حال تمکين نکرده است تا گرفتن مهريه ميتواند از انجام وظايف زناشويي سر باز زند که به اين کار حق حبس ميگويند. پس زني که عدم تمکين ميکند ناشزه است.

    گفتي از کجا معلوم؟ چون من خودم هم اين مباحث را در دروس و در لابه لايه اوقات فراغتم هم مطالعه کردم ميگويم. انسان موجودي است که اگر نسبت به چيزي آگاهي نداشته باشد آن را انجام نميدهد اما اگر کمي تطلاعات بدست بياورد در همان مورد انجاست که مبحث عمل شروع ميشود...

    اتافاقا در همين ماه مبارک رمضان بود که مفصر قرآن به اين مبحث رسيد و بيان ميکرد که مردان ميپرسيدند با چي بزنيم؟؟؟ کجاش زنيم؟؟؟ و از اين دسته سوالات...

    حالا اگه اجازه هست در خصوص اين سه آخري من يک شرحي بزنم؟؟؟

    اول : موعظه است که در هر جايي کاربرد دارد.

    - بله درست است. زيرا تنها زن و شوهر هستند که با گفتگو با يکديگر ميتوانند مشکلاتشان را رفع کنند. گاهي اوقات ممکن است زن در عادات ماهيانه باشد که از نظر احکام فقهي نزديکي با او حرام است که مردي که از اين موضوع اطلاعي ندارد با گفتگو آگاه ميشود. گاهي روحيه و عواطف عاشقانه به خاطر مساله اي جريحه دار است و در اين لحظه هم زن از وظيف سر باز ميزند اما اگر اين طولاني شد ( مثلا در خصوص تمکين زن درخواست ميکند به 2 روز بعد موکول شود اين صدق نميکند که به اين خاطر تنبيه زد.

    دوم : محروم کردن زن از معاشرتهاي خاص زناشويي است.

    يک مثال ميزنم. تا به حال مشاهده کرديد که وقتي مردي توجهش به زن ديگري است و همسرش متوجه شود احساس حسادت ميکند؟ اگر هم رابطه نزديک تر باشد مردم ميگويند هوو آورده. پس وقتي زني شانه از انجام وظايف خالي ميکند مرد با جدا کردن محل خواب از همسرش ميتواند زن را تاديب نمايد. ( روابط زناشويي که تا اينجا متوقف بوده از سوي زن اما وقتي مرد رخت خوابش را جدا کند اين حس حسادت نسبت به هوو فعال شده و زن که ميبيند کسي جز همسرش تدارد باز ميگردد.)

    سوم : زدن است.

    در اسلام همواره براي متهمان هم مجازات را براي تنبيه قرار داده اند نه براي ابزار زور براي جلوگيري از وقوع جرم. (البته کاري به آنهايي که قابل هدايت نيستند نداريم) اسلام. توجه زيادي به امر ازدواج دارد حالا با آوردن اين ايه آيا چراغ خطري را براي دختران روشن نميکند که اگر ازدواج کنيد کتک ميخوريد؟ نمونه هاي از زدن در احديث آمده مثلا زدن با مسواک با ملايمت که دچار تغيير رنگ پوست نشود... ( دقت کرديد گاهي مواقع که کسي ميخواهد وسيله اي از ما بردارد با دو انگشت به پشت دستش ميزنيم بهش برميخورد؟ اين هم يک نوع زدن است)

    با اين حال تا مراحل قبل انجام نشود مرد مجاز به اجراي مرحله سوم نيست!

    حالا من چند سوال دارم:

    1. زني که از تمکين خودداري ميکند چرا ازدواج کرده؟

    2. اگه زن خوف ضرر بدني داشته باشد اينجا تکليف چه ميشود؟

    3. زدن فقط براي زن است يا مرد؟

    ببخشيد سرتونو بدرد آوردم...

    التماس دعا

    ياعلي

    پاسخ

    سلام. شما نيز اشتباه استراتژيک ديگران را مبتلا شديد! متأسفم.


    اول اين که عيد مبارک

    دوم اين که قالب نو مبارک

    سوم اينکه منتظر ادامه پست هستم

    پاپنده باشيد

    پاسخ

    سلام. ممنون از انتظار شما. قسمت دوم را تا آخرش بخوانيد
    منتظر ادامه ي اين بحث هستيم. لطفا خبرم كنيد
    پاسخ

    سلام. ممنون از توجهتان. شايد کسي نتواند ادامه بحث را حدس بزند که چگونه است! از قديم گفته اند: عجله کار شيطان است.

    آخه بايد يجوري بگيم که يهو آمار کتک زنان بالا نره شايد کمتر کسي تحمل خواندن مطلب بعدي را داشته باشه...

    مطلب کامل شد حتما بهم خبر بده بيام ببينم...

    ياعلي

    پاسخ

    سلام. از کجا معلوم که حدس شما درست باشد!؟ ان الله مع الصابرين.

    سلام. البته با توجه به احاديث و تفسيرهاي متخصيصين در اين زمينه ميگويند زدن نبايد به نحوي باشد که بر زن جرحي وارد شود که مستحق ديه نشود يعني آرام زدن هم موثر است.

    در خصوص زناني هم صادق است که قابل هدايت و اصلاح هستند نه زناني که با بي عفتي قصد بر هم زدن امنيت و حرمت ها را دارند...

    ياعلي

    پاسخ

    سلام. ممنون از نظرتون. اما بگذاريد قسمت دوم منتشر شود تا معلوم شود چه کساني درست فهميده اند و جه کساني نادرست.