سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آخوند باطل

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 94/12/15:: 9:20 عصر

جمعه 14/12/94 در یکی از دانشگاههای علوم پزشکی سومین کارگاه مراقبت معنوی را برای روحانیون برگزار کردم. روحانیونی که توسط نهاد رهبری انتخاب شده اند تا در بیمارستانها در مشاوره مذهبی و معنوی کارکنان و بیماران و خانواده ها ی آنها و ارتقابخشی و تعالی بالینی سهیم گردند. محل کارگاه تا محل مصلای نماز جمعه حدود 4 کیلومتر فاصله داشت. با پایان کارگاه برای نماز و سپس ناهار در نمازخانه جمع شدیم.

حاضران (از فضلا و روحانیون و از غیر روحانیون) جرأت نکردند نماز جماعت بخوانند چون یکی از آنها به شدت مخالف بود که نماز جماعت خواندن در فاصله 6 کیلومتری نماز جمعه باطل است و رهبری و یکی از مراجع فتوایشان چنین است و باید صبر کنید تا مطمئن شوید نماز جمعه در آنجا تمام شود و سپس نماز جماعت به پا کنید!

شاخ در نیاوردم! اما از جهالت جاهلان عالم نما ناراحت بودم. خیلی تحمل کردم تا تندی نکنم!

وضو گرفتم و مهر برداشتم و رو به قبله و خطاب به آن روحانیِ مخالف نماز جماعت گفتم: من که یقین دارم روایتی از معصوم برای عدم اقامه نماز جماعت در ظهر جمعه نداریم (تا گفته شود نص صریح هست!) پس چنین فتوایی بدعت است و باطل!

گفت: باید روایتی باشد که چنین فتوا داده اند!

گفتم: من خودم حوزوی ام و چنین روایتی وجود ندارد.

دیگری گفت: البته روایت هست که دو نماز جمعه در فاصله کمتر از یک فرسخ تشکیل نگردد.

گفتم: بله، چنین روایتی هست اما برای اقامه دو نماز جمعه، و نه برای نماز جمعه و نماز جماعت ظهر! بعلاوه در خبر است که عده ای از اصحاب نزد امام رضا علیه السلام بودند، وقت اذان شد و حضرت برای اقامه نماز اول وقت ایستادند. یکی از اصحاب پرسید: یابن رسول الله، صبر نمی کنید تا مردم را خبر کنیم تا به فیض نماز جماعت برسند؟ حضرت فرمودند: هیچ وقت نماز اول وقت را به تأخیر نیانداز.

من که نماز ظهر و عصرم را خواندم برخی از ایشان به نماز فرادی ایستادند، برخی نیز نماز اول وقت نخواندند، و آن شخص هم لم داد در گوشه ای!

نمازم که تمام شد، روحانی مسئول برگزاری رسید با دو نفر از خدمه. آن دو نفر چپ چپ نگاه می کردند به این جماعت روحانی که هر کدام جداگانه نماز می خواندند!

روحانی مسئول به اعتراض وارد شد و گفت: اینها شما و ما را اینطور ببیننند خوب نیست، حتما پیش خود می گویند آخوندها همدیگر را قبول ندارند حتی برای نماز جماعت خواندن، چطور می خواهند مردم پیرو آنها شوند!

- مگر در زیارت نمی خوانیم: و المارق لکم زاهق!

بگذریم از این قصهه پر غصه، از بازیگران دین که خود را فراتر از دین می پندارند و فهم خویش را مقدم بر نص صریح شارع مقدس دانسته اند!

 





بازدید امروز: 31 ، بازدید دیروز: 56 ، کل بازدیدها: 404662
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ