سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کی مسلمان نیست؟

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 95/4/9:: 12:56 صبح

آیا می شود مسلمان از پیامبر اسلام پیروی نکند؟

آیا می شود دیندار پیرو پیشوای دینش نباشد؟

اکنون از چه کسی پیروی می کنیم؟

اکنون پیشوای دین ما کیست؟

مسلمان پیرو کیست؟

نوشته زیر استدلالی را مطرح می کند که نه فقط برای شیعیان و اهل تسنن، که برای مسیحیان و یهودیان، بلکه برای همه دینداران در جهان کنونی، درس آموز است:

اهمیت و اعتبار ادیان آسمانی به فرستاده الهی و کتاب آسمانی است. آخرین نسخه دینی وحی شده برای بشریت، اسلام نام دارد: پیامبرش محمدبن عبدالله خاتم الانبیاء و کتابش قرآن است. در بخشی از آخرین کتاب مقدس، خدا تصریح می کند که فرشتگان و روح را هر ساله نازل می کند. تا پیامبری در میان امتش باقی بود، فرشتگان و امین وحی بر آن پیامبر نازل می شدند. وقتی پیامبری در میان دنیای بشری باقی نمانده باشد، باز خدا این فرشتگان و امین وحی و روح را نازل می کند.

سوره «قدر» را بازخوانی می کنیم:

a.           هم در سوره قدر [1] و هم در سوره دخان[2]، خداوند از نزول قرآن در زمان گذشته و البته از طریق اسباب طولی (صیغه ماضی از باب افعال) خبر می دهد، همان شب قدر که تمام حقیقت قرآن بر پیامبر اسلام نازل گشت.

b.           در سوره قدر، خداوند از نزول ملائکه و نزول روح، در هر شب قدر خبر می دهد که هر امر الهی را نازل می کنند. نزول اینها با صیغه مضارع آمده که دلالت بر استمرار دارد یعنی تا چرخش خورشید و زمین و گردش شب و روز ادامه خواهد داشت.

c.            در سوره دخان، خداوند از تفریق (جداکردن) هر حکمت و امری در شب قدر خبر می دهد. این تفریق با صیغه مضارع آمده که دلالت بر استمرار آن در طول زمان (تا قبل از قیامت) دارد.[2]

d. شکی نیست که قرآن در زمان بعثت بر پیامبر نازل گشت و هیچ کسی دیگر شایسته این نزول نبود زیرا قرآن سخن خداست و چنان گرانسنگ است [3] که تحمل کننده آن باید اهلیت آن را داشته باشد. در زمان صدر اسلام، اهلیت برای نزول سخن خدا و ملائکه و روح و امر الهی فقط برای پیامبر بود.

با این مقدمات، استدلال را پیش می گیریم:

o      یا باید سوره قدر و دخان با فوت پیامبر منسوخ شده باشند تا استمرار نزول نیاز نباشد که چنین نیست.

o      یا باید شخص پیامبر اسلام تا روز قیامت زنده می ماند تا این نزول بر وی ادامه یابد که چنین نیست.

o      یا باید پیامبری بعد از پیامبر اسلام تا روز قیامت وجود داشته باشد تا اهلیت این نزول مستمر را داشته باشد که چنین نیست زیرا حضرت محمد بن عبدالله آخرین پیامبر بود [4] و پیامبری نیز نیامده است.

o      یا باید کسی یا کسانی شایسته و معادل پیامبر پس از وفات وی تا روز قیامت باشد تا این نزول مستمر بماند. 

این فرد شایسته کیست که اینها بر وی نازل می شوند؟

آیا این فرد جانشین و قائم مقام پیامبر (فرستاده الهی) است؟

آیا پیشوای واقعی دین اسلام پس از پیامبر چنین کسی بوده است؟

در زمان حاضر،  شیعیان دوازده امامی این شخصی که حقیقت قرآنی به همراه ملائکه و روح و امر الهی در شب قدر بر وی نازل می شوند را امام مهدی یا امام زمان (عج) می نامند و معتقدند که در غیبت ظاهری از چشم مردم قرار دارد.  

حال مسلمان کیست؟ کسی که حضرت مهدی در دینش جای دارد؟ یا کسی که به وی ایمان ندارد؟

Who is Muslim? one believes Imam Mahdi? or one does not believe him?0


[1] بِّسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏. إِنَّا أَنزَلْنَاهُ فىِ لَیْلَةِ الْقَدْرِ(1)وَ مَا أَدْرَئکَ مَا لَیْلَةُ الْقَدْرِ(2)لَیْلَةُ الْقَدْرِ خَیرٌْ مِّنْ أَلْفِ شهَْرٍ(3)تَنزََّلُ الْمَلَئکَةُ وَ الرُّوحُ فِیهَا بِإِذْنِ رَبهِِّم مِّن کلُ‏ِّ أَمْرٍ(4) سَلَامٌ هِىَ حَتىَ‏ مَطْلَعِ الْفَجْرِ(5).

[2] بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَنِ الرَّحِیمِ‏. حم(1)وَ الْکِتَابِ الْمُبِینِ(2)إِنَّا أَنزَلْنَهُ فىِ لَیْلَةٍ مُّبَرَکَةٍ  إِنَّا کُنَّا مُنذِرِینَ(3)فِیهَا یُفْرَقُ کلُ‏ُّ أَمْرٍ حَکِیمٍ(4)أَمْرًا مِّنْ عِندِنَا  إِنَّا کُنَّا مُرْسِلِینَ(5)رَحْمَةً مِّن رَّبِّکَ  إِنَّهُ هُوَ السَّمِیعُ الْعَلِیمُ(6)

[3] المزمل : 5   إِنَّا سَنُلْقی‏ عَلَیْکَ قَوْلاً ثَقیلاً.

[4] الأحزاب : 40   ما کانَ مُحَمَّدٌ أَبا أَحَدٍ مِنْ رِجالِکُمْ وَ لکِنْ رَسُولَ اللَّهِ وَ خاتَمَ النَّبِیِّینَ وَ کانَ اللَّهُ بِکُلِّ شَیْ‏ءٍ عَلیماً.





بازدید امروز: 10 ، بازدید دیروز: 21 ، کل بازدیدها: 403023
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ