سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کثیرالدعاء برای فرج

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 97/3/15:: 1:1 صبح

«و أکثروا الدعاء لتعجیل الفرج فإن ذلک فرجکم»

چرا؟ و چگونه؟

زیاد دعاکردن برای فرج امام زمان، موجب فرج برای خودمان است؟

 

استدلال اول:

1-     خدا یاری می کند هرکس او را یاری دهد[1].

2-    «بسیار یادکردن خدا»، مصداقی از یاری دادن به خداست[2].

-        خدا یاری می کند کثیرالدعاء برای فرج امام زمان را.

استدلال دوم:

1-    خدا اعتنایی به مردم نمی کند، اگر دعا نکنند به پیشگاه وی[3].

2-    دعا نکردن و قطع ارتباط با خدا، همان بی اعتنایی به خداست.

-        کثیرالدعاء برای فرج امام زمان، همان اعتنا کردن خدا به بنده است.

استدلال سوم:

1-    عمل صالح گفتار پاکیزه را بالا می برد[4].

2-    دعای امام زمان در حق دعاکننده برای فرج (منتظران ظهور/ثابت قدمهای دوران غیبت) گفتاری پاکیزه است[5].

3-    کثیرالدعاء برای فرج، مصداقی از عمل صالح است.

-        کثیرالدعاء برای فرج، دعای مستجاب شده امام زمان برای دعاکننده  را به دنبال دارد.

استدلال چهارم:

1-    کسی که در راه خدا جهاد کند، به سبیل الهی هدایت می شود[6]

2-    کسی که هدایت شود، گمراه نمی شود[7]

3-    کثیرالدعاء برای فرج، یکی از مصادیق جهاد در راه خداست.

-        کثیرالدعاء برای فرج، هدایت شده ای گمراه نشدنی است (در زندگی در نمی ماند، به چه کنم چه کنم نمی افتد، چون همه راهش باز و روشن است).

 



[1] وَ لَیَنصرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصرُهُ: این عبارت به دنبال عبارت بعدی از آیه 40 سوره حج می باشد و قرینه می شود برای این که نتیجه بگیریم: برپاداشتن یاد خدا از مصادیق نصرت الهی است.

[2] وَ لَوْ لا دَفْعُ اللَّهِ النَّاس بَعْضهُم بِبَعْضٍ لهَُّدِّمَت صوَمِعُ وَ بِیَعٌ وَ صلَوَتٌ وَ مَسجِدُ یُذْکرُ فِیهَا اسمُ اللَّهِ کثِیراً وَ لَیَنصرَنَّ اللَّهُ مَن یَنصرُهُ إِنَّ اللَّهَ لَقَوِىُّ عَزِیزٌ (حج، 40)

[3] قُلْ مَا یَعْبَأُ بِکُمْ رَبِّی لَوْلَا دُعَاؤُکُمْ (فرقان، 77): زیرا دعا اتصال و ارتباط آگاهانه با خداست.

[4] مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِیعاً إِلَیْهِ یَصْعَدُ الْکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ الْعَمَلُ الصَّالِحُ یَرْفَعُهُ (فاطر، 10)

[5] مَنْ عَمِلَ صَالِحاً مَن ذَکَر أَوْ أُنثَی وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْیینَّهُ حَیاةً طَیبَةً وَلَنَجْزِینَّهُمْ أَجْرَهُم بِأَحْسَنِ مَا کَانُواْ یعْمَلُونَ (نحل، 97)

[6] وَ الَّذِینَ جاهَدُوا فِینا لَنَهْدِیَنَّهُمْ سُبُلَنا وَ إِنَّ اللَّهَ لَمَعَ الْمُحْسِنِینَ (عنکبوت، 69)

[7] یا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا عَلَیْکُمْ أَنْفُسَکُمْ لا یَضُرُّکُمْ مَنْ ضَلَّ إِذَا اهْتَدَیْتُمْ إِلَى اللَّهِ مَرْجِعُکُمْ جَمِیعاً فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ (مائده، 105)


تضاد حکمرانی: فیلتر تلگرام

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 97/3/1:: 2:49 عصر

آیا فیلتر شدن تلگرام نشانه یا معلول تضاد حکمرانی در ایران است؟

استدلال زیر را به دقت بخوانید:

مقدمه اول: تعارض حکمرانی بازتابی از «ناتوانی در مفاهمه ملت و حاکمیت» است.

مقدمه دوم: ناتوانی در مفاهمه ملت و حاکمیت به عنوان «تهدید امنیت ملی» توسط مسئولان فهمیده می شود.

مقدمه سوم: تهدید امنیت ملی  به عنوان «نیاز به واکنش امنیتی» توسط مسئولان فهمیده می شود.

نتیجه: تلگرام فیلتر می شود

1- ابتدا مشخص کنیم که ایران کشوری با حکمرانی متنوع و متضاد است:

1) قوه مجریه بخش کوچکی از نظام حکمرانی ایران است که مسئولش با رأی جهت داده مردم انتخاب می شود. منظور از جهت داده، نظارت استصوابی شورای نگهبان بر صلاحیت نامزدهای ریاست جمهوری است. البته اعضای شورای نگهبان نیز با رأی مردم انتخاب نمی شود بلکه با رأی یک شخص منصوب می شوند.

2) قوه قضاییه بر تعداد زندانیان و بازداشت شدگان و اعدام شدگان افزوده که این خروجی قابل دفاع نیست حتی با پناه بردن به اهرم «استقلال رأی قاضی».

3) بخش عظیمی از نهادها و شرکتها و مؤسسات که ادعا می شود تحت نظارت رهبری می باشند، خارج از نظارت دولتی هستند.

4) قوای نظامی و انتظامی ایران تحت امر فرماندهی کل قوا هستند که مردم در انتخاب آنها دخالتی ندارند.

5) برخی منصب های حکومتی چنانند که وقتی به کسی رسید، نمی توانند از وی بازپس بگیرند مگر فوت کند یا کشته شود یا استعفا دهد.

2- سپس بین حکمرانی و مهمترین پیام رسان مجازی (تلگرام) پیوندی کلان هست:

1) تلگرام توانست ارتباطات بین مردم ایران، بین نهادها و مؤسسات، بین شبکه هایی با انگیزه های مختلف (قدرت، ثروت، شناخت، . . ) را فراهم و تسهیل نماید در حالی که ارتباط آسان نظارت سنتی حاکمیتی را دشوار می کرد. حکم بازپرس دوم برای فیلتر کردن تلگرام، پرداخت 1500 میلیارد تومان به شبکه های رقیب داخلی پس از فیلترینگ، دستور اداری برای تعطیلی گروهها و کانالهای تلگرامی مربوط به حاکمیتی ها، درخواست نیروی انتظامی از مدیران کانالهای ثبت شده در وزارت ارشاد برای بستن کانال خود، و بسیاری موارد دیگر گواه این مدعا هستند.

2) تلگرام توانست رسانه ای برای نهادهای مستقل و مردم بی رسانه شود در حالی که رسانه به طور سنتی تهدیدی علیه حاکمیت پنداشته می شد. وجود بیش از 750 هزار کانال فارسی در تلگرام گواه این مدعاست.

3) تلگرام توانست فرصتهای جدیدی برای فعالان اقتصادی، کارآفرینان، و بیکاران تحصیلکرده فراهم کند تا خواسته های اقتصادی خود را مستقل از ضعف حکمرانی و تحریم و عقب ماندگی دنبال کنند در حالی که امکان تحمیل خواسته حاکمیت بر خواسته ملت را کاهش می داد. وجود 500 هزار شغل و تا دو میلیون نفری که از طریق کسب و کارهای مبتنی بر تلگرام زندگی را می گذراندند، گواه این مدعاست.

3- حال می توانیم نشان دهیم چرا بروز تضاد حکمرانی در ایران (به صورت فیلتر کردن تلگرام) پیامدهای کلان حاکمیتی دارد:

1) «بیکاری» تهدید کننده امنیت ملی ایران است اما ذهن امنیتی نمی تواند بفهمد چگونه بیکاری ایران را نا امن می کند!

2) «ضعف ساختاری در حوزه های حکمرانی، قانونگذاری و نظارت» تهدید کننده امنیت ملی ایران است اما ذهن های بیمار به بیماری فساد و رانت نمی فهمند چگونه ضعف حکمرانی حاکمیت را ناامن می کند!


 


فی قعر السجون

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 97/1/23:: 1:57 صبح

 

هر کس به هر خیابان زنجیر می فروشد

یا رب از این هیاهو کِی می توان رهیدن؟


خواهم روم به زندان باور کنم غریبی

و آنجا به غمگساری پیراهنی دریدن


سائیده بود پایش زنجیر بی مروت

آهن رها نمی کرد بر دست و پا طنیدن


بند از دلم بریدن آسان بُوَد و لیکن

زنجیر پای یوسف مشکل توان بریدن


در طـور عشق، موسی قربانی مِنا شد

پایان این مناسک کِی می توان رسیدن


شد رو به سوی قبله برخاک دست و پا زد 

بی بال و پر که نتوان مرغ از قفس پریدن


بند از دلم بریدن آسان بُوَد و لیکن

زنجیر پای یوسف مشکل توان بریدن 


او درطواف زندان زنجیر و غلّ به پا داشت

هفت سال او چنین بود با دست و پا خزیدن 


از ناله های زنجیر تعبیر نِی چنین بود

از یار هفت ساله مشکل توان بریدن


از حلقه های زنجیر، رسم  وفا بدیدم

بوسیده پای یوسف، خون از لبش چکیدن


از ناله های زنجیر افسانه ای شنیدم

شد سر عشق بازی در خون خود طپدن


آن شاه مُلک و امکان گنجینه اش همین بود

یا نردبان خریدن یا تخت در گُزیدن


جبریل گر نخواهد تابوت او بگیرد

چندین غلام زنگی، هم می توان خریدن


پیدا نشد عماری از چوب و تختة عرش

و ز نردبان کوتاه، بهتر توان گُزیدن


من عاصی و گنهکار رویم سیاه و زنگار

دوشم به زیر محمل شاید توان رسیدن


من، هم غلام یوسف هم بنده ای زِ موسی

زنجیر و نردبان را بر دوش خود کشیدن


یا باب الحوائج یا موسی بن جعفر


مفعول فاعلاتن مفعول فاعلاتن

(بحر مضارع مثمن اخرب)

سروده غلام

 

https://t.me/MahdiMovahedAbtahi/189


تخفیف خرید کتاب

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 97/1/5:: 12:45 صبح

تا دوازدهم فروردین فرصت دارید:

-کتاب بخرید و تا 30% تخفیف بگیرید

- از کتابفروشیهای رسمی مجاز

- برای هر کد ملی!

- حتی کدملی نوزاد یک روزه!

- حداکثر سه کدملی با یک شماره موبایل!

- بدون محدودیت در عناوین!

- بدون محدودیت قیمت پشت جلد!


سقف خرید کتاب برای هر کدملی: 100 هزار تومان


کتابفروشی مجاز کدملی و شماره همراه شما را در سامانه ای ثبت کرده و فاکتور خرید برایتان پیامک می شود

لینک سامانه:

http://ketabnet.ir/SearchBookShop.aspx

گر می پسندی این کار پسندیده را, گسترش ده

https://t.me/MahdiMovahedAbtahi





بازدید امروز: 30 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 404605
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ