سفارش تبلیغ
صبا ویژن

دانش پژوهی شبکه ای

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/5/8:: 11:36 صبح

Networking Scholarship

Mahdi MovahedAbtahi

ارتباطات از نظر روانشناسان نوعی خاص از رفتار است و از نظر جامعه شناسان یکی از چند عاملی اجتماعی است که بر فرآیندهای اجتماعی جامعه تأثیر می گذارند. از طرف دیگر، می دانیم افراد در موقعیتهای اجتماعی مختلف، تعاملاتشان با دیگران متفاوت است: آنها کنشهای متفاوتی را می سازند و تأثیرات (واکنشهای) متفاوتی را سبب می شوند. در این تعامل، ساختار محیط همان کاربرد اطلاعات می باشد که نقش بسزایی در شکل دهی واکنشها دارد. این واکشنها داده هایی هستند که به عنوان رفتارهای اطلاعاتی تفسیر می شوند. پس رفتارهای اطلاعاتی عواملی اجتماعی هستند که بر ساختار محیط اجتماعی تأثیر می گذارند. این دوگانگی ساختار توسط برخی اندیشمندان مانند تاییلور و گیدِن تئوریزه شده است.

محیط کاربرد اطلاعات «مجموعه ای از عناصر هستند که بر جریان استفاده از پیامهای اطلاعاتی در/درونِ/بیرونِ/بینِ هر موجودیت تعریف پذیر تأثیر می گذارند». «قواعد محیط کاربرد اطلاعات» همان تخصص موضوعی و مسائل پژوهشی هستند که افراد و کنشگران حول آن به تعامل می پردازند. در چنین محیطی، کنشگر اجتماعی شامل پژوهشگران و صاحب نظرانی می شود که ارتباط متقابلی دارند درباره مسأله/قواعد این محیط و از الگوهای اشتراک گذاری برای جستجوی اطلاعات استفاده می کنند. پس یک سازمان مدیریتی با ساختاری اطلاعاتی می تواند رفتار اطلاعاتی را آزمون پذیر نماید. مدل ارزش افزوده آگاه از نظر ساختاری را در کارهای روزنبائوم می توان یافت.

با توجه به این که پیشرفت موضوعی در حوزه ای از علم از طریق مبادله اطلاعات بین دانشمندان و محققان بوجود می آید و ارتباطات جزئی از علم هستند، پس «نیازهای اجتماعی» برای کسب نتایج بهتر در علم و فنآوری ضرورت دارند. خوبی و بدی فعالیتهای علمی و فنآوری وابسته به «میزان کاربرد» و «کنترل» آنها دارد که هردو وابسته به قابلیت درک شدن (بدون محتوا) می باشند. البته فعالیتهای علمی و فنآورانه پیامدهایی به طور خاص برای محققان و به طور عام برای مردم دارد. چون تولید مؤثر و کارآمد و استفاده از علم و فنآوری از طریق «ارتباطات جوامع علمی و فنی» و «جوامع بزرگتر مشتکل بر آنها» می باشد، نتیجه می گیریم «وقت محقق» منبع ارزشمند اجتماعی است. پس هرچه ذینفعان در ارتباطات مشتری مدار بیشتر باشند، قیمت علم بیشتر می شود. کارهای آکوف در این حیطه جالبند.

به طور خلاصه:

1- سازمانها شکل دهنده ساختاری هستند که کنشها و واکنشها را مدیریت می کند.

2- سازمان/نهاد علمی محیطی با کاربرد ساختاری اطلاعات است که ارزش دانایی را می افزاید.

3- رفتار اطلاعاتی در محیطی با کاربرد اطلاعات از نظر مدیریتی آزمون پذیر است.

4- یک ساختار آگاه می تواند ارزش افزوده داشته باشد.

این موضوع با چند عنوان دیگر ادامه می یابد.

 

این مطلب را در تلگرام داشته باشید


احیای مرکز ایران: گاوخونی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/4/28:: 9:43 صبح

دیروز برای مستندسازی و احیای تالاب بین المللی گاوخونی و حفظ زاینده رود، مکاتبه با دبیرخانه کنوانسیون رامسر در سویس (Ramsar Convention Secretariat) را آغاز کردم. امروز نیز جواب نامه سرپرست بخش آسیاواقیانوسیه را دادم.

علاقه مندان می توانند با کلیک بر عبارت فوق پیگیر اقدامات باشند.

از طریق تلگرام نیز می توانید پیگیر اقدامات فوق باشید.


شوت ظریف در دروازه!

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/4/27:: 12:45 عصر

وزیر امور خارجه ایران یک «هفته» در نیویورک اقامت کرده و با مصاحبه ها و دیدارهایش حملات آفندی به جبهه آمریکایی داشت، حتی با هزینه مشت خوردن از تندروهای داخل ایران سعی کرد «شکست برجام» را به کنشگران به ویژه آمریکاییان القاء کند تا احساس مسئول بودن آمریکا در این شکست را بوجود آورد. او موفق شد آمریکاییان را از اجماع بین المللی (بخاطر به خطر انداختن برجام) علیه خودش بترساند: وزیر امور خارجه آمریکا مجبور شد اعلام کند «ایران به تعهداتش در برجام عمل کرده است». این یک پیروزی دیپلماتیک است اگرچه وقتی به ایران بر می گردد، استیضاح یا نشست غیرعلنی نمایندگان و ادای توضیح به شورای امنیت ملی چندان دور از انتظار نیست.


مریم میرزاخانی و ناگفته ها

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/4/25:: 10:30 صبح

چه دمدمی مزاج!

چه بوقلمون صفت!

چه نان به نرخ روز خور!

یک روز به خاطر تعدی از حریمها, «آتنا» بهانه می شود برای دریدن حجابها, لرزاندن بنیانها و تردید افکندن در باورها!

روز دیگر به خاطر مباهات به دارایی ها, «مریم» بهانه می شود برای بت سازی مجسمه تراشها, سیاه پوشی روز و شبها, و افسانه کردن آرزوها!


چو موجی شویم در طوفانی

چو برقی سوزان زِ ابری آسمانی

نپرسید از ما چرا و چونیم؟

همی دانید بریده زِ یک پیمانی

چو کف بر یم چو گردِ بر چهر

چنین باشد بریدنها زِ بنیانی

معلم کو؟ مربی کو؟ نمی دانی؟

بیا بازم به این راه دبستانی

موج سواری و کنشگری مقطعی نوعی قماربازی است، شبیه کاری که نوسان گیران در بازار بورس انجام می دهند. کسی به حقیقت یا درستی سهم شرکت مورد نظر اعتقادی ندارد بلکه میزان مبلغی است که از تفاوت نرخ خرید و فروش سهم بدست می آورند. «منفعت شخصی» در عین «بی اعتمادی» به فضای عمومی بازار سرمایه (بورس) مهمترین هدف راهبردی بورس بازان است.
درباره مریم میرزاخانی نیز چنین است: طرفداران و بیطرفان و آنطرفداران منافعی شخصی دارند: گشودن عقده دل! گفتن ناگفته ها! افضای نهان کاریها! اعتراض به خفقانها! گفتن ناگفته ها! همراه کردن موج گرفتگان! موج سازی با عواطف و احساسات! و و و و 
هیچکس نپرسید چرا سرطان سینه اش دیر تشخیص داده شد؟!
چرا این سرطان طی 4 سال وی را خاموش کرد؟!
چرا درمانها و مراقبتهای پیشرفته آمریکایی فایده نداشت؟!
در سانحه تصادف اتوبوسش به همراه برگزیدگان المپیاد در سال 1376 چه بر سرش آمد؟
چگونه یک مسلمان زاده همسر یک غیرمسلمان شد؟!
آیا همسرش غیرمسلمان باقی ماند؟!
و بسیاری چراهای دیگر
این مطلب را در تلگرام داشته باشید

<      1   2   3   4      



بازدید امروز: 5 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 404681
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ