سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سرطانزایی امواج پارازیت

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/11/13:: 10:42 عصر

سرطانزایی امواج پارازیت

میدانهای الکترومغناطیسی به ویژه پارازیتها (امواج گسیل شدة ضد گیرنده های ماهواره ای) به سلامت مردم آسیب می زنند. 

گزارش «مؤسسه پژوهشی بصیر» به کندوکاو مقاله ای در کتمان سرطانزایی امواج پارازیت می پردازد و نشان می دهد چگونه سلامت مردم دستاویز سوءاستفاده علمی می شود. 

انتشار این مقاله (به دلیل اشکالات علمی و حرفه ای، مغالطه های فراوان منطقی، نگارش مغرضانه و گمراه کننده، ادعای کذب و دروغ) می تواند ذیل مصادیق و عناوین مجرمانه «کتمان حقیقت» و «اغوا» و «معاونت در اضرار» و «جعل سندعلمی» قرار گیرد. بدیهی است خیانت این سند در «بی اعتبار کردن فضای علمی» و «تهدید سلامت عمومی» پنهان نمی ماند.

گزارش اول از سرطانزایی امواج پارازیت به زودی در قالب فایل پی دی اف  در دسترس قرار می گیرد. 


نرمش قهرمانانه رهبری (3)

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/11/12:: 1:18 عصر

رهبر عالی ایران درس خارج فقه و اصول خودشان را تعطیل نموده و به جایش «درس حکمرانی» را آغاز خواهند کرد. 

دلایل و توجیهات این اقدام عبارتند از:

1-فقها و مراجع و مجتهدین زیادی هستند که فقه و اصول تدریس می کنند!

2-خروجی این فقه و اصول آن قدر ناچیز بوده که نمی توان مجتهد و فقیه از شاگردانشان یافت که سرمایه علمی خودش را محتوای علمی این درسها بداند!

3-جایگاه حکومتی و سیاسی و حقوقی ایشان اقتضا می کند که کار نکرده انجام دهند, کاری که دیگران جرأت ندارند یا توان ندارند یا خوف دارند!

4- شاگردان ایشان انتخاب شده و فیلتر شده و تصفیه شده و گزینش شده اند. چنین عصاره چکیده و فشرده ای با واقعیات جامعه کنونی ایران یا واقعیات حوزه های علمیه فاصله بسیار دارد, فاصله ای جدا کننده بین عالمان و عاملان دین!


البته "درس حکمرانی" (governance) رهبرعالی ایران الزاماتی دارد:

1)اساتیدی از چند رشته (حقوق بین الملل, حقوق و جزا, جامعه شناسی, علوم سیاسی, مدیریت و برنامه ریزی, سیاستگزاری عمومی, آینده پژوهی, ..... ) داوطلبانه در موضوعات مختلف حکمرانی با ایشان "مباحثه علمی" داشته باشند و خودشان را هم مباحثه ایشان بدانند نه شاگرد!

2) این اساتید به طور دوره ای جایگزین شوند با اساتیدی از همان رشته ها!

3) مباحثات نگارش و ویرایش شده و منتشر شود!


علل این تغییر مهم در رویه بالاترین مسئول جمهوری اسلامی ایران متعدد می باشد.


نرمش قهرمانانه رهبری (2)

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/11/12:: 1:16 عصر

امیر حاتمی وزیر دفاع خبر داد: رهبرى به ستادکل نیروهای مسلح ماموریت داده اند تا بنگاه های اقتصادی ?ارتش ? و ? سپاه ? واگذار شود (روزنامه ایران، 30 دی 96).

این دومین نرمش قهرمانانه رهبر عالی ایران پس از اعتراضات مردمی و غیرمردمی دی ماه 96 است. اولین نرمش قهرمانانه رهبری, تعویض دبیر ستاد سیاستگذاری ائمه جمعه و جماعات پس از بیست سال در هفته گذشته بود.

البته این تصمیم بسیار بجا و کارگشاست، ان شاء الله اما ممکن است پس لرزه هایی خفیف تا شدید داشته باشد که حاکمیت باید خود را برای مقاومت در برابر آن آماده نماید.


سیره نقد

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/29:: 10:9 عصر

در مطلب قبلی از روحانیت علیه روحانی! نوشته بودم گویا سخنان رییس جمهور ایران درباره نقد موجب نقد و انتقاد بسیاری شده است.

 این سخنان را در پنج قسمت مجزا باید تحلیل کرد:

"[یک]همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقد اند. [دو]ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه [سه]یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می شود نقد کرد. [چهار]پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می شد و می‌گفت «أ من الله ام منک؟" حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می گفت "من الله" که هیچ امر خداست اما اگر می‌گفت "مِنّی" طرف مقابل می‌گفت قبول ندارم و نقد می‌کرد. [پنج]ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم"

تحلیل:

1-سیره پیامبران و پیامبر اسلام بوده که اعتراض مشرکان و ملحدان را با استدلال قانع کننده یا معجزه پاسخ می دادند. آیات قرآنی و سیره ایشان پر است از چنین قضایایی. مطالعه تاریخ و سیره انبیاء توصیه می شود.

2-روایات زیادی درباره زمان ظهور امام زمان نیز داریم که بسیاری از علمای شیعه با ایشان مخالفت می نمایند و حضرت مشکلات بسیاری از جانب اینها پیدا می کنند تا حکومتشان فراگیر شود. حتی امام صادق اظهار ناراحتی می کنند از سختی کار امام زمان زیرا باید انتقادات علمای دین را پاسخ دهند و ایشان را قانع نماید.

3-این سیره معصومین علیهم السلام در هیچ یک از علمای دین و مسئولین ایران نیست که فردی بتواند ایشان را به محکمه قضاوت بکشاند (مانند ادعای مالکیت زره علیه حضرت علی یا ادعای عدم دریافت پول اسب فروخته علیه پیامبر)

4-قوانین زیادی در ایران هست که موجب مصونیت قضایی و حقوقی بسیاری افراد شده (برخلاف قرآن و روایات و سیره معصومین)

5-گویا خیلی ها مایلند برخی را در مقام عصمت قرار دهند تا نشود ایشان و اذنابشان را نقد کرد.

6-سخنان مورد مناقشه پنج قطعه متفاوت دارد و باید پس از آنالیز, به طور جداگانه فهمیده شود.

 

نتیجه گیری

مهمترین نتیجه از این سخنان, مخالفت با سه امر فتنه انگیز زیر است:

"معصوم تراشی"

"نقدهراسی"

"خوی دیکتاتوری"

 

پیامهای ارسالی برخی در فضای مجازی در واکنش به «روحانیت علیه روحانی!» و «سیره نقد»:

. . . . . .


روحانیت علیه روحانی؟!

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/23:: 7:57 عصر

روحانیت علیه روحانی!؟

یکی در کسوت روحانیت به جنگ حسن روحانی درآمد!

وی مهدی شب‌زنده دار از حوزه علمیه قم است که ادعا کرده حاضر است جانش را کف دستش بگذارد! حتی تهدید کرده که حوزه های علمیه را علیه وی خواهد شوراند! وی رییس جهمور را به بیسوادی و درس نخواندن نیز متهم کرده است!

این خشم خروشان از سخنان منتخب ایران برخاسته است که در دیدار با وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی ایراد شده است. جمله رییس جمهور این بود: "همه باید انتقاد شوند و استثناء ندارد. تمام مسئولین در کشور قابل نقد اند. ما در کشور معصوم نداریم مگر اینکه یک وقت امام دوازدهم ظهور کرد که‌ آن وقت هم می شود نقد کرد. پیغمبر هم اجازه نقد می‌داد بالاتر از پیغمبر که در تاریخ نداریم. وقتی پیغمبر صحبتی می‌کرد یک نفر بلند می شد و می‌گفت «أ من الله ام منک؟" حرف خودت است یا خدا وحی کرده است؟ اگر می گفت "من الله" که هیچ امر خداست اما اگر می‌گفت "منی" طرف مقابل می‌گفت قبول ندارم و نقد می‌کرد. ما در زمان حکومت معصوم هم نقد را داریم ."

رییس جمهور روحانی درست گفته و با اعتقادات شیعه نیز جور در می آید و آقای شب زنده دار سخن روخانی را درست نفهمیده! رییس حمهور روحانی نگفته که شخص پیامبر یا امام زمان قابل نقد است بلکه گفته زمان ایشان هم می شد و می شود نقد کرد. استدلال روحانی درست است که غیرمعصوم را می شود نقد کرد ولی در ایران، خیلی ها برخی را در مقام عصمت قرار می دهند تا نشود ایشان و اذنابشان را نقد کرد.

 

 


<      1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 96 ، بازدید دیروز: 99 ، کل بازدیدها: 403610
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ