سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بخریم بنزین بسوزانیم بنزن!

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 92/11/16:: 11:15 صبح

1.         در زمان فردی که پدیده ای در تاریخ سیاسی ایران محسوب می شد، دستور استخراج بنزین از پتروشیمی صادر شد.

2.        به دستور وزیر نفت سابق مازوت به جای گاز در نیروگاهها سوزانده می شود.

3.        انتشار اطلاعاتی از این آلودگی و همچنین آمار افزایش سرطان( مخصوصا کودکان) ممنوع است.

4.        نیروگاه شازند اراک روزانه هفت میلیون لیتر مازوت (به جای گاز) می سوزاند که این مازوت در پالایشگاه شازند و در نزدیکی این نیروگاه تولید و به جز اینجا امکان صادرات و یا مصرف در جای دیگر را ندارد.

5.        نماینده مردم اردکان در مجلس نهم:

a.       بیشترین علت آلودگی بعد از خودروهای بی‌کیفیت، متوجه دولت و صنایع دولتی مانند پالایشگاه‌ها و نیروگاه‌هاست.

b.       بنزن موجود در بنزین تولید داخل تا ده سال آینده یک نسل از کودکان کشور را به سرطان مبتلا می‌کند، چرا به مردم گفته نمی‌شود که عامل اصلی بروز سرطان کودکان در کشور آلودگی هوا است؟!

6.        میزان مجاز بنزن در هر لیتر فقط 0,5 درصد است این درحالی است که برای تولید بنزین از محصولات پتروشیمی از حدود 1 درصد بنزن شروع کردند که جواب نداد و به ناچار درصد بنزن افزایش یافت تا 50درصد یعنی دقیقا 100برابر حد مجاز!

7.        مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

a.       مونه‌هایی از بنزین تولید داخل به منظور بررسی به یک مرکز پژوهشی در کشور آلمان فرستادیم و مشخص شد که ترکیبات سرطان‌زای بنزین‌های داخلی 3 برابر استاندارد است.

b.       عدد اکتان بنزین معمولی فاصله زیادی با استاندارد جهانی دارد: عدد اکتان بنزین‌های معمولی و سوپر تولید داخل به ترتیب 83 و 95 است در صورتی که استاندارد جهانی حداقل 95 است.

c.       میزان ترکیبات آروماتیک (بنزن، تولوئن و زایلین) که سرطان‌زا و بسیار خطرناکند، در بنزین داخلی بسیار بالاست. بر اساس استاندارد یورو 4 باید زیر یک درصد باشند اما در بنزین‌های داخلی دو تا سه درصد است.

d.      میزان گوگرد و سایر ناخالصی‌های موجود در بنزین بسیار بالا و3?5 برابر میزان استاندارد است: در بنزین‌های داخلی حدود 180 ppm(50 قسمت در یک میلیون) که بر اساس استاندارد یورو 4، باید زیر 50 ppm  باشند.

8.        جلیل سالاری (معاون مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران) در سال 91: روزانه 18 میلیون لیتر گازوییل و 9 میلیون لیتر بنزین مطابق با استاندارد‌های اروپا در کشور تولید می‌شود. [یعنی کمتر از 20 درصد بنزین مصرفی و کمتر از 15 درصد گازوئیل مصرفی کشور. یعنی بیش از 80 درصد بنزین و بیش از 85 درصد گازوئیل کشور آلوده کننده، غیر استاندارد و سرطانزاست]

9.        حسن بیگی؛ مدیرعامل پتروشیمی جم (یکی از مجتمع‌های تولیدکننده بنزین) فرافکنی می کند: ما تنها خوراک تولید بنزین را به پالایشگاه‌ها تحویل می‌دهیم و پتروشیمی‌ها مسوول تحویل بنزین به خودروها نیستند.مواد اولیه تولیدی در مجتمع‌های پتروشیمی پس از تحویل در پالایشگاه‌ها تبدیل به بنزین می‌شوند. بنابراین تولیدکنندگان بنزین باید به این موضوع پاسخ بدهند.

 

شما چه فکر می کنید؟ چه کار می کنید؟

 

نوشته های مرتبط

سرطانزایی بنزین و گازوئیل

 





بازدید امروز: 19 ، بازدید دیروز: 54 ، کل بازدیدها: 404594
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ