سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جبهه واحد علیه دشمنان اهل بیت

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/4/4:: 8:18 عصر

 

جبهه واحد علیه دشمنان اهل بیت

دکتر سیدمهدی موحدابطحی

بدیهی است که هم اکنون دنیا دچار آشفتگی است:

1.     خشونت و کشتار و تجاوز و بیرحمی گسترش می یابد که نه صرفاً یک اعتراض درون دینی/مذهبی بلکه یک تهدید برای بشریت، انسانیت و توحید محسوب می شوند.

2.     منحصر به جغرافیای مسلمانان یا خاورمیانه یا اروپا یا آفریقا یا آسیا نیست: داعش در سوریه و عراق، القاعده در افغانستان و بسیاری از کشورهای آسیایی و شمال آفریقا، بوکو حرام در نیجریه و کشورهای آفریقایی، . . .

3.     توسط کشورهای مختلف پشتیبانی می شود (ترکیه، قطر، عربستان، آمریکا، اروپا، اسرائیل، . . ).

4.     این جریانهای تروریستی و تباه گر (مفسد) رنگ و لعاب دینی و مذهبی دارند اما دشمن همه مؤمنان (شیعیان، مسیحی، یهودی، زردشتی، . . ) هستند

شکل گیری القاعده، داعش، النصره، بوکو حرام، گروههای تروریستی در حال جنگ در سوریه و عراق و نیجریه و . .  همگی مشترکاتی دارند که خاستگاهی در تاریخ دین اسلام دارد:

1.     همگی زاییده تفکر سنی هستند: وهابی (و حنبلی، حنفی)، سلفی (و اخوان المسلین)، . .

2.     همگی در دشمنی و کینه توزی نسبت به شیعیان و موالیان اهل بیت پیامبر اسلام گستاخ هستند: تهدید به تخریب مزار امامان شیعه، تخریب مزار شیعیان صدر اسلام(حجر بن عدی، . . )، تخریب مساجد شیعیان، . .

3.     همگی به عمر و ابوبکر و ابوسفیان و معاویه و . . اظهار دوستی می کنند.

4.     هیچکدام آنها جزو شیعیان، علویان، زیدیه، اسماعیلیه، و . . نمی باشند.

از طرف دیگر، جوانه های نفاق و کینه و دشمنی با پیامبر و اهل بیت ایشان به ویژه امامان معصوم شیعه را می توان با بررسی تاریخ صدر اسلام آشکار کرد:

1.     تلاش برای ترور پیامبر در مکه، در تنگه عقبه، در بازگشت از غزوه تبوک، در مسیر غدیر خم تا مدینه، . .

2.     بسیاری از دشمنان اسلام که جنگهای صدر اسلام را به پا کردند، پس از فتح مکه[1] به ظاهر اسلام آوردند و در جمعیت مسلمانان داخل شدند(مانند ابوسفیان)، کینه های بدر و خیبر و حنین را به دل نگهداشتند، به دنبال کسب قدرت در مملکت مسلمانان بودند (مانند عمر، ابوبکر، عایشه، معاویه و . . )،

بنابراین، به راحتی می توان نتیجه گرفت:

1.     این جریانها (خودساخته یا دست آموز دیگران) جبهه واحدی را تشکیل می دهند.

2.     به راحتی می توان حق و باطل را مشخص کرد:

a.      «دشمنان انسانیت و توحید و ایمان»: جبهه باطل

b.     «مؤمنان واقعی به ویژه موالیان و شیعیان اهل بیت»: جبهه حق

3.     برای مقابله با این جریانها باید جبهه حق تقویت شود: یعنی هر کسی که به هر مقدار دوستار اهل بیت پیامبر است، شیعیان دوازده امامی(اثنی عشری)، شیعیان هفت امامی(اسماعیلیه)، شیعیان چهار امامی (زیدیه)، علویان ترکیه و سوریه، شبک ها (در شمال عراق)، دوستداران اهل بیت، و حتی غیرمسلمانانی که امام علی و دو سبط پیامبر (امام حسن و امام حسین) را احترام می کنند، در تمام جهان جزو این جبهه خواهند بود.

4.     باید آماری از جمعیت جبهه حق در کشورهای مختلف تهیه شود.

تاریخ انتشار: 4/4/93 توسط دکتر سیدمهدی موحد ابطحی

[1] گفتنی است بنابر صریح قرآن و روایات متعدد، کسانی که پس از فتح مکه مسلمان شدند، ارزش و جایگاه ایمانی بسیار پایین تری نسبت به ایمان کسانی داشتند که قبل از آن مسلمان شده بودند. به علاوه کسانی که در جنگهای پیش از فتح مکه همراه پیامبر با کفار و مشرکان جنگیدند ایمان بالاتری داشتند نسبت به کسانی که مسلمان شده بودند اما نجنگیدند: سوره حدید آیه 10:  وَ ما لَکُمْ أَلاَّ تُنْفِقُوا فی‏ سَبیلِ اللَّهِ وَ لِلَّهِ میراثُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ لا یَسْتَوی مِنْکُمْ مَنْ أَنْفَقَ مِنْ قَبْلِ الْفَتْحِ وَ قاتَلَ أُولئِکَ أَعْظَمُ دَرَجَةً مِنَ الَّذینَ أَنْفَقُوا مِنْ بَعْدُ وَ قاتَلُوا وَ کُلاًّ وَعَدَ اللَّهُ الْحُسْنى‏ وَ اللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ خَبیرٌ

به همین خاطر، مسلمان شده های پس از فتح مکه را طُلقاء می گقتند زیرا پیامبر در روز فتح مکه به ساکنان آن شهر فرمود: «انتم الطلقاء». ابوسفیان و معاویه نیز از طلقاء بودند.

 





بازدید امروز: 5 ، بازدید دیروز: 43 ، کل بازدیدها: 405640
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ