سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سفیانی: سلفی+داعش+ . .

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/4/5:: 11:0 صبح

سفیانی: سلفی+داعش+ . . .

1. درست یک سال پیش یعنی روز سوم تیرماه 1392مطلبی را با عنوان سلفی یا سفیانی؟![1]در همین جزیره علم منتشر کردم.

هدفم تطبیق وقایع خارجی با پیش گویی های روایات نبود، نوشته من نیز چنین چیزی را نمی رساند، ولی به نظر می رسد این تندروی های سنیان که با نام داعش، سلفی گری، طالبان، اخوان المسلمین، بوکوحرام، القادعه، و . . در حال انجام است به فعلیت رسیدن تئوری ها و افکار و آروزهای همان فتنه گری هایی است که در صدر اسلام بوده اند و در روایات آخر الزمان در ذیل عنوان سفیانی مطرح شده اند. البته ممکن است این مشرب و مسلک سفیانی گری که این چنین به فعلیت رسیده، در آینده نیز به صورت دیگری به فعلیت برسد [ان شاء الله که ریشه کن شود] پس تطبیق نمی دهم بلکه تعیین مصداق می کنم.

2. مرحوم شهید صدر در کتاب «تاریخ مابعد الظهور» به نوعی سفیانی مطرح شده در روایات آخر الزمان را همان فعلیت یافتن تفکرات و اعتقادات منحرف کینه توزانه پیروان کور مسلمان نماهای صدر اسلام دانسته است:

- ص 245: إن مفهوم السفیانی یعبّر عن آخر قسم منحرف المنطقه قبل ظهور المهدی عج الله تعالی فرجه الشریف.

- ص 245: و بذلک سوف یکون آخر الحکام المنحرفین لهذه المنطقه.

- ص 246: و کان السفیانی آخر الحکام امنحرفین فی المشرق.

3. البته امام جمعه اهواز نیز در خطبه‌های نماز جمعه در تاریخ 23 خرداد گفت: حضور داعش و پیروان بنی امیه در عراق و ایجاد آشوب و فتنه در این کشور از نشانه های ظهور و خروج سفیانی است. علائم ظهور با گذشت زمان در حال محقق شدن هستند و ما باید در این دوران به تکلیف خود عمل کرده و از انجام آنها غافل نشویم .[2]


 



[1] knowledgeisland.parsiblog.com/Posts/161/

[2] www.mashreghnews.ir/fa/news/317921/





بازدید امروز: 3 ، بازدید دیروز: 19 ، کل بازدیدها: 404490
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ