سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قرآن بازی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/4/7:: 11:31 صبح

قرآن بازی

هر چند وقت خبری می رسد از قرآن طلایی، قرآن نقره ای، قرآن برنزی، قرآن الماسی، قرآن برلیانی، . . .

می گویند قرآن می نویسند: یکی بر برنج و یکی بر زرشک، خراشیده پولاد و تراشیده خشت، یکی به رنج و دیگر به گنج! . . .

شاید روزی هم برسد قرآن را بنویسند بر عاج فیلان و بر دم شیران! بر پر طاووس و بر تاج خروس! نوشته با شیر مرغ یا نبشته با خون آدمیزاد!

سرگرمی عجیبی است: هر کس به آنچه مشغول شود، خوش است.

گویا قرآن برای نمایش و همایش یا برای تفاخر و تغافل آمده است!

کسی نمی پرسد مگر قرآن برای خواندن نیست؟! مگر قرآن برای شنیدن نیست؟! مگر قرآن برای عمل کردن نیست؟!

بدبختی در این است که علما نیز به چرخ بازیگران می چرخند!

یا آنان اینان را به بازی گرفته اند یا اینان به آنان بازی می دهند!

گویا هر کسی به کسی می بازد!

من بی سواد که سهل است، باسوادان دانش سوار نیز به بازی گرفته می شوند.

شاید قبول نکنید مفسری که درس تفسیرش از صدا و سیمای ایران پخش می شود یعنی همان نویسنده تفسیر تسنیم نیز در این گردونِ دون مفتونِ دونان شده است[1].

اگر قبول ندارید مشروح خبر را از لینک مربوطه بخوانید! [2]

بالاتر این که ایشان جرأت کرده و دروغی بزرگ را به عنوان تفسیر به رأی به قرآن نسبت داده است[3].

بدبختی چنان است که طلاساز قرآن خویش را می ستاید[4]

و کسی نیست خویشتنش را بپرهیزاند که:

ای گم گشتة وادی غرور، از چه پنداری ره ببری قله طور!

مگر این آیه را نخوانده ای: قُلْ هَلْ نُنَبِّئُکُم بِالْأَخْسَرِینَ أَعْمَالاً. الَّذِینَ ضَلَّ سَعْیهُُمْ فىِ الحَْیَوةِ الدُّنْیَا وَ هُمْ یحَْسَبُونَ أَنهَُّمْ یحُْسِنُونَ صُنْعًا.أُوْلَئکَ الَّذِینَ کَفَرُواْ بَِایَاتِ رَبِّهِمْ وَ لِقَائهِ فحََبِطَتْ أَعْمَالُهُمْ فَلَا نُقِیمُ لهَُمْ یَوْمَ الْقِیَامَةِ وَزْنًا.ذَالِکَ جَزَاؤُهُمْ جَهَنَّمُ بِمَا کَفَرُواْ وَ اتخََّذُواْ ءَایَاتىِ وَ رُسُلىِ هُزُوًا[5]

عجیب است که برخی از این بازیگران مدعی اند رهبری را دیده اند، بازی خود را به ایشان عرضه کرده و هزینه و جایزه گرفته و  . و . ! نمی دانم چرا دفتر ایشان شایعات را تکذیب نمی کند! مگر می شود هزینه میلیاری چنین بازیچه ای را از بیت المال داد؟ مگر می شود بیت المال را بر باد داد؟ مگر ایشان عالم به دین وفقه نیست؟ [که هست] مگر ایشان اسراف می کند؟ مگر . ؟ . مگر ؟

افسوس و صد افسوس از

-          دانش سواران و قرآن سُرایانی که با طناب شیطانی به قعر چاه ظلمانی اندرند.

-          مسئولانی که با حضور در مراسم رونمایی، حمایت مادی، و یا اعطای جایزه به این بدعتها رسمیت می‌بخشند.

-          هنرمندانی که ندای شیطان را پذیرفته و چنین آثاری تولید می‌کنند.

-          مسئولان و رسانه‌هایی که با تشویق، ترویج و حمایت از این آثار، دیگران را نیز به این کجراهه می‌کشانند.

به کجا چنین شتابان؟!

گویا علما در خوابند،

خفته یا خمار از مستی فقهی شده اند

یا چنان مست شدند که عقلشان را بربود

یا چنان جذب شدند که دین را بزدودند!

آیا این همان اسلام ناب است!؟

نکند اسلام آب رفته باشد!

ای کاش پیامبر صلی الله علیه و آله و امامان معصوم علیهم السلام درباره این بازیچه بازی های قرآنی در آخرالزمان حدیث نمی فرمودند تا این قرآن بازی ها را مصداق آنها نمی دانستیم. برای نمونه گوشه هایی از این روایات را می آورم:

امام علی (ع): «. . . هر گاه قاریان با زمامداران سازش کنند، قرآن با آواز و غنا بخوانند، مسجدها را زینت و آرایش نمایند، قرآنها را طلا کارى کنند، بیسوادان بر فراز منبرها بالا روند، صفهاى نماز فراوان، صداى گریه و مناجات در مسجدها بلند شود، بدنهاى متحد فراوان با زبانهاى مختلف گرد هم جمع شوند، و دینشان لقلقه ‏ى زبان باشد»[6].

«امام علی (ع):روزگاری بر مردم خواهد آمد که از قرآن جز نشانی .مسجدهای آنان در آن روزگار آبادان ، اما از هدایت ویران است.مسجد نشینان و سازندگان بناهای شکوهمند مساجد ، بدترین مردم زمین می باشند ، که کانون هر فتنه ، و جایگاه هرگونه خطاکاری اند ، ...   »[7]

پیامبر (ص) فرمود: «روزگاری بر مردم بیاید که از قرآن جز نشان بجای نماند ، و از اسلام جز نامی نماند ، مردم خود را مسلمان می نامند در صورتی که دورتر از همه کس به اسلام هستند ، مسجد های آنان ( در ظاهر ) آباد است ولی ( در باطن ) از هدایت ( و حقیقت ) ویران ، فقهای آنان بدترین فقهای زیر آسمان هستند ، فتنه از نزد آنها بیرون آید و به همان ها نیز باز می گردد»[8]

رسول خدا (ص)  می فرماید: «لَا تُزَخْرِفُوا مَسَاجِدَکُمْ کَمَا زَخْرَفْتِ الْیَهُودُ وَ النَّصَارَى بیَعَهُمْ؛ زینت نکنید مسجدهایتان را، آن گونه که یهودیان و مسیحیان عبادت گاه های خود را زینت می کنند»[9]

 امام صادق (ع) می فرماید: «سه چیز نزد خداوند شکایت می کنند: مسجد خراب که نماز گزار ندارد، دانشمندی که در میان نادانان زندگی می کند (زیرا از علم او بهره نمی برند) و  قرآنی که قرائت نمی شود و گرد و غبار روی آن را گرفته است»[10]

رسول خدا (ص) فرمود: «زمانی فرا رسد در آخر الزمان، که گروهی به مسجد می آیند پس دور هم جمع شوند و کلامشان درباره دنیا و دوستی دنیا است؛ همنشین با اینان نشوید و خداوند نیازی به عبادت آنان ندارد»[11]

راستی شما کدام گزینه زیر را حدس می زنید؟

-          تجمل‌پرستی اسلامی عبارت مناسبی برای توصیف این اقدامات است.

-          این اخبار را باید در ضمن اخبار ورزشی آورد[12].

-          اینها تفریح و لهو و لعب است که حس نفس پرستی انسان ارضاء می شود.

-          تابلوهای ابریشمی قرآنی نه با عنوان اسراف و تبذیر بلکه به عنوان یک اثر دینی (!) و ارضای حس تجمل‌پرستی خرید و فروش می شود.

-          شاید می خواهند به کتاب رکوردهای گینس راه یابند!!!

ناگفته نماند در میان روحانیون دولتی، فقط حجت الاسلام محسن قرائتی نسبت به این دست کارها واکنش نشان داد و در خردادماه 92 گفت: «اینکه کسی آیة‌الکرسی را روی دانه برنج می‌نویسد، یا اینکه کسی دیگر قرآن 40 تُنی را نوشته است، در کجای اسلام است؟»

انتشار: 6/4/93 توسط دکترسید مهدی موحد ابطحی

این نوشتار بازهم تکمیل می شود.

[1]رائین اکبر خانزاده ریزترین قرآن طلایی جهان را تهیه کرد که در آن یک کیلو طلای ناب، 5 کیلو از نقره و برلیان و انواع جواهرات به کار رفته، در دو ورق 12 در 16 سانتیمتری، و در مؤسسه علوم وحیانی اسراء (موسسه مفسر تسنیم!!!!!!) در قم رونمایی شد.

[2] http://fararu.com/fa/news/189848/

[3] مفسر تسنیم با اشاره به مفهوم نزول گفت: فرق آن نزولات آسمانی و نزول قرآن این است که یکی نزول ملکی و یکی نزول ملکوتی است؛ یک وقت ممکن است کشاورزی باران ها را جمع آوری و زمینی را آبیاری کند، اما گاهی نیز هنرمندی مانند سازنده این قرآن نفیس، با یک هنرمندی خاصی، قرآن که حبل المتین است را ارج می‌نهد. تفسیر به رأی به این واضحی سراغ ندارم! وی اضافه کرد: کسانی که این طناب آویخته بین خدا و انسانها (قرآن) را زرین کرده و آن را در دسترس مردم قرار می‌دهند، جایگاهی والا دارند. این قبیل کارها رسوم باطل و قرآن سوزی را رفته رفته از بین خواهد برد.کسی که آن را تزئین کرده و توجه مردم را به آن جلب می کند، ارزش فراوان دارد!!!!!!!!!!!!!!.

[4]سازنده این قرآن گفت: چندی پیش یک جاهل آمریکایی به قرآن بی حرمتی و ورق های قرآن را آتش زد و از این رو من خواستم با ساختن این قرآن به دنیا نشان دهم مسلمانان آن قدر برای قرآن احترام قائلند که حاضرند برای آن چنین کاری هزینه های سنگینی را نیز بپردازند؛ در حقیقت خواستم با انجام این کار یک مشت فرهنگی بر دهان اهانت کنندگان به ساحت قرآن کریم زده باشم!!!!!!!!!!!

[5] سوره کهف، آیات 103 تا 106

[6]ارشاد القلوب جلد 1 صفحه 164

[7]نهج البلاغه حکمت 369

[8]روضة الکافی جلد 2 صفحه 138

[9]مستدرک الوسائل، ج 3 ، ص 371،

[10]کافی، ج 2، ص 613، ح 3.

[11]وسائل الشیعة، ج 5، ص 214،

[12]روزنامه کیهان، شماره 18455 به تاریخ 29/11/84، صفحه 13 اخبار ورزشی





بازدید امروز: 111 ، بازدید دیروز: 99 ، کل بازدیدها: 403625
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ