سفارش تبلیغ
صبا ویژن

ترکیه: رشوه گیر حریص

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 94/6/12:: 11:23 عصر

در نوشتار قبلی (رشوه ترکیه به ایران) صفت رشوه خواری ترکیه و رشوه دهی ایران را توضیح دادم. اکنون از منظری دیگر این صفت را می نمایانم:

می دانیم موصل در روزی سقوط کرد که رئیس جمهور ایران به دیدار همتای ترک خود بود، همزمانی غیر اتفاقی عجیبی بود!

می دانیم در روز سقوط موصل، کنسولگری ترکیه در موصل به اشغال داعش درآمد اما کارکنان هشتاد و چند نفری آن به اسم گروگان ولی به رسم نمکدان نشکستن مدتی مهمان داعش شدند و البته بدون هیچ آسیبی و گزندی به ترکیه برگشتند!

می دانیم آنقدر ترکیه نفتهای دزدی شده توسط داعش و تروریستها از سوریه و عراق و کردها را به قیمت مفت و به هزینه پاره پاره شدن همسایگان ترکیه خرید که داعش تصمیم گرفت این طلای سیاه بی ارزش را زیر پای گروگانهای خارجی یا شیعی بسوزاند تا دودش به دماغ ترکها برود!

ترکیه از طرف کشورهای اروپایی و آمریکا تحت فشار است که مانع خروج تروریستها از ترکیه به اروپا شود ولی نمی خواهد داعش و همدستان آنها را بیازارد. بهانه می تراشد و اعلام می کند می خواهد با تروریستها بجنگد، اما کردهای پ. ک. ک. را بمباران می کند: نه یک بار نه دو بار، بیش از 300 بار! حالا باید حساب کرد آیا رشوه ای گرفته؟ آیا دستمزدش برای کاری عقب افتاده؟ بوی دست ایران را از آستین پ. ک.ک. بو کشیده؟چنین رابطه ای دور از ذهن نیست: ایران از جنگ فرسایشی در سوریه و عراق خسته شده، چیزی نیز عایدش نشده، پس پشتیبان اصلی تروریستها یعنی ترکیه را باید گوشمالی داد، نه یک بار، نه دو بار، چندین و چند بار! شاید ترکیه پیش دستی کرده تا امتیازی قبل از همراهی آینده ایران و آمریکا (به دنبال اجرایی شدن توافق به اصطلاح هسته ای) بگیرد؟ گویا چنین است زیرا تاکتیک ایران پس از اعلام توافق بر متن «برجام» عوض شده است: جنگهای نیابتی در لبنان و سوریه (توسط حزب الله) و در یمن (توسط انصارالله) تغییر تاکتیکی داشته اند. پس از پذیرش برجام، حزب الله لبنان ارتفاعات غرب سوریه که شهر الزبدانی در آن است را طمع کرده است. انصارالله نیز به مناطق جنوب غربی عربستان یعنی جازان و نجران چشم یورش برده تا پیش دستی کند.

والله اعلم

الاحقر

دکترسیدمهدی موحدابطحی

 





بازدید امروز: 25 ، بازدید دیروز: 44 ، کل بازدیدها: 404849
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ