سفارش تبلیغ
صبا ویژن

غدیری ام

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 95/6/30:: 6:52 عصر

غدیری ام

ای کاش در غدیر بودیم:

 

در ازل  بودم که  گفتم  یا علی                                                                                                

تا  ابد  شد انعکاسش  یا علی

در دلم  تسبیح  یزدان  کرده ام                                                                                            

بر زبانم گشته نامش  یا  علی

من ملک  دیدم که  تمرین می کند                                                                                                                  

تا  بیارد بر زبانش یا علی     

زاهدان  را  رخنه  در ایمان  کند                                                                                                                      

هر که گوید با نمازش  یا علی

جاودانی می شود آن کس که گفت                                                                                                  

از تولد تا مماتش  یا علی

 

یا علی یا علی  یا علی

یا علی یا علی  یا علی

 

من شنیدم  این سخن از جبرئیل                                                                                                    

اسم اعظـم شد بیانش یا علی

نوح پیغمبر دو کس را خوانده است                                                                                                  

هم خدا  هم  ناخدایش  یا علی

سحر موسی چون که افسون می کند                                                                                                  

او نوشته بر عصایش یا علی

بهر موسی  شد تجلا  در  جَبَل                                                                              

چون ندا شد در فضایش یا علی  

این چنین موسی شنید از کوه  طـور  

ذکر یا رب هم ندایش  یا علی

خضر حیران ننوشید از عین الحیات   

تا بیابانها  صدا  زد  یا علی

مرده ای صد ساله را بخشد حیات

نای عیسی در صدایش یا علی

 

یا علی یا علی  یا علی

یا علی یا علی  یا علی

 

یا  که از آتش  گذر کن  چون خلیل     

یا  بگو در کام آتش  یا  علی

یا عصا زن هم چو موسی رودِ  نیل

یا بیفکن  گو به جایش  یا علی

یا  بجوی چون خضر عین الحیات       

یا که بازآ گو به جایش یا علی

یا  بشو  سجّاده را  در  آب جوی         

یا  بگو  در هر  نیایش  یا علی

 یا  بکَش بار گناهان  را  به دوش

یا بگو در  انهدامش  یا علی

 

یا علی یا علی  یا علی

یا علی یا علی  یا علی

 

رزق این نوکر کن  از دیوان عشق      

نفخه ای اندر روانش یا علی

هم گدا عاشق و هم  ساغر تهی        

حالیا پر کن تو جامش یا علی

این دلم  بابش ز خیبر کمتر است        

فتح دیگر کن به جانش یا علی

حل نمی گردد مرا این مشکلات        

جُز تمنا یا به خواهش  یا علی

ای خوش آن روزی که بیمارت شوم

هم دوایی هم نوازش یا علی

هر چه  فرمان تو باشد آن کنم        

جان نباشد در بهایش یا علی

من  غریقِ موج  کوثر گشته ام         

بی خیالم در میانش یا علی

 

یا علی یا علی  یا علی

یا علی یا علی  یا علی

 

جمع  مستان  را خموشم یا علی    

منتظر ماندم خُروشم  یا علی

من که معتادم  به آب کوثرت        

کمتر از آنرا  ننوشم یا علی

توبه از مستی نکردم هیچ وقت       

من که مستم کِی به هوشم یا علی

من نمی ترسم زِ میزان یا حساب       

مستِ مستم خُم به دوشم یا علی

تشنه کامم ساقیا جامی بریز         

تو بنوشان تا بجوشم یا علی 

من  خُمارم، ناتوانم، ساقیا         

دست، گیرم تا بکوشم یا علی  

چون در آغوشت بمیرم یا علی       

جنّت و عُقبا فروشم یا علی 

هم  «غلامم» هم سیاهم، یا علی       

حلقه ای افکن به گوشم یا علی

 

یا علی یا علی  یا علی

یا علی یا علی  یا علی





بازدید امروز: 46 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 404956
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ