سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کشورگشایی بی ولایت علی ع

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 90/8/19:: 11:37 عصر

 فتوحات صدر اسلام بدون ولایت علی علیه السلام: ارزشمند یا بی ارزش؟

دکترسیدمهدی موحدابطحی

آیا شما نیز مانند بیشتر مسلمانان می پندارید که فتوحات صدر اسلام اقدام ارزشمندی بود که انجام شد؟ آیا گمان می کنید این کشورگشایی ها برای گسترش قلمرو مملکت اسلامی لازم بوده است؟ من این قضیة به ظاهر بدیهی را طوری تحلیل می کنم که نظر شما عوض می شود:

1.       در تمام این کشورگشایی ها؛ از ایران و روم تا آفریقا و اندلس، اسلامِ منهایِ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام تبلیغ شد و خلفای سه گانه جانشینان پیامبر صلی الله علیه و آله معرفی شدند.

2.       خداوند اسلام بدون ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را ناقص می دانست و به صراحت آیه 67 سوره مائده را نازل کرد تا دین اسلام کامل و تمام شود (الیوم اکملت لکم دینکم و اتممت علیکم نعمتی و رضیت لکم الاسلام دیناً).

3.       خدا از پیامبر نمی پذیرفت که اسلامِ منهایِ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را تبلیغ نماید و بین تبلیغ رسالت (که وظیفه اصلی پیامبر صلی الله علیه و آله بود) و تبلیغ ولایت این ملازمه را برقرار کرد: پیامبر، اگر ولایت را تبلیغ نکنی مانند این است که رسالت خود را انجام نداده ای (فإن لم تفعل فما بلّغت رسالته).

4.       شکی نیست که تبلیغ رسالت پیامبر صلی الله علیه و آله در طول 23 سال عظیمتر و مهمتر از کشورگشایی و فتوحات صدر اسلام بود.

بنابراین، خدا که رسالت بی ولایت را از خودِ پیامبر صلی الله علیه و آله نمی پذیرفت، یقیناً فتوحات بدونِ ولایت امیرالمؤمنین علیه السلام را نیز از خلفاء نپذیرفته است.





بازدید امروز: 110 ، بازدید دیروز: 99 ، کل بازدیدها: 403624
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ