سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تمدن حسینی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/8/18:: 9:30 عصر

اربعین مانند گردابی است که جنبش یافتگان را به خویش می کشاند، آنانکه از خویش گذشته اند و خدا را می پویند، پویندگانی که حسین قطب نمای راهشان است، حسینی که فارغ از رنگ و نژاد و به دور از جاه و مقام، دلستان مؤمنان است، مؤمنانی که نه یک رنگند و نه یک زبان و نه یک دین و نه یک سنت، بلکه همه یکدل هستند، و این است راز عظمت روزافزون حسین و زیارتش در اربعین، راهپیمایی مؤمنان به سوی مغناطیس واقعی، جذبه ای که امروزی ها را به آینده متصل می کند تا جامعه بشری را حسینی نماید. آری، تمدن آینده حسین گونه است.

آیا حکومت ایران توانست انقلابش را صادر کند؟ این قدرت نرم انقلاب نیست که تأثیر می گذارد، این قدرت اسلام نیست که پیش می رود، این حسین است که بشر را به سعادت می رساند.

راهپیمایی اربعین نمادی است از تمدن عاشورایی برای زودن جهل و سیتز با ظلم. جهل زدایی برای هم راستایی با توحید، برای شناخت یزید و یزیدیان هر زمان، برای مطالبه عدالت، برای امر به معروف و نهی از منکر.

این خون حسین است که انسان معاصر را نجات می دهد، عاشورا شد تا آغاز شود جنبش حسینی و این معرفت حسین محور را از سال 61 هجری در کربلا تاکنون و تا ابد در هر گوشه ای از این زمین. آری، زیارت اربعین برای ساختن آینده بشریت است نه بازسازی گذشته.

موجی در متن زندگی و نه در حاشیه تا رسوبات فکری و جاهلیت و تظاهر را بشوید و بشریت را پاک نماید تا تجلیگاه توحید باشند.

برای همین است که راهپیمایی اربعین بزرگترین اجتماع بشری است و غیرشیعیان و غیرمسلمانان نیز شرکت می نمایند.

تمدن آینده بشریت، تمدنی حسینی است

تمدن حسینی





بازدید امروز: 114 ، بازدید دیروز: 99 ، کل بازدیدها: 403628
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ