سفارش تبلیغ
صبا ویژن

قمار: ایران یا ترامپ؟

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 97/6/9:: 12:32 صبح

آیا ایران در برابر تحریمهای جدید آمریکا فرو می شکند؟ مذاکره می کند؟

ایران می داند که نمی تواند دوباره چندین سال تحریم را بر ملتش تحمیل نماید نه این که مردم تحمل ندارند بلکه می داند مسئولان و رانتخواران نظام چنان تنه نظام را خورده اند که پوسیده ای بیش نمانده است!

ایران با آمریکا برای چانه زنی بر سر تحریمها مذاکره نمی کند چون حیثیت ساختگی نظام جمهوری اسلامی براساس دشمنی و کینه ورزی با آمریکا شکل گرفته است. رهبر عالی ایران نیز مذاکره رسمی از جانب ایران را نوعی خودکشی سیاسی می دانند!

گزینه ای که ایران به شدت دنبال می کند، به شکست کشاندن ترامپ است! آسانتر از تحمل تحریم و دشوارتر از مذاکره مستقیم! منظورم شکست در موضع گیریهای تحریمی ترامپ نیست، بلکه

1- رأی نیاوردن ترامپ در دور بعدی انتخابات ریاست جمهوری است.

2- انتخاب نشدن از سوی کنگره به عنوان نامزد حزب جهموری خواه گزینه در دسترس تری است.

3- استعفای ترامپ به خاطر مشکلات متعدد (دروغگویی به مقامات آمریکایی درباره دخالت روسیه در انتخابات قبلی، رسوایی جنسی، دادن رشوه و حق السکوت برای کتمان حقیقت، به خطر انداختن منافع آمریکا) گزینه آسان و دم دستی است. این طور نیست! 

هم اکنون تلاشهایی در چند جبهه در حال انجام است تا وقوع گزینه سوم تضمین شود:

1- جان کری خودش را برای کاندید شدن از طرف حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 2020 آماده می کند. 

2- ادریس جزایری گزارشگر ویژه  شورای حقوق بشر سازمان ملل بیانیه اش درباره ایران را در 22 اوت امسال منتشر کرد، رویکردی کاملا متفاوت دارد: روح آن ضد تحریم ایران، پیام آن به نفع ایران در دادگاه لاهه، جسم آن جان تازه ای به بازیگری ایران در منطقه و جهان می دهد.

3- نظرسنجی پولیتیکو و مورنینگ کانسالت درباره انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا نشان می دهد برنی سندرز و جو بایدن از ترامپ پیش افتاده اند.

4- 

به زودی کامل می کنم





بازدید امروز: 87 ، بازدید دیروز: 70 ، کل بازدیدها: 403502
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ