سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یتیمم من بیچاره ام من

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 90/9/4:: 12:29 صبح

یتیمم من بیچاره ام من

دکترسیدمهدی موحدابطحی

یتیم کسی است که پدر خود را از دست داده باشد. پدر می تواند پدر صُلبی یا پدر معنوی باشد. پدر معنوی می تواند معلم یا پیامبر باشد. پیامبر اسلام (ص) بزرگترین پدر معنوی هر مسلمانی است و چون نفس پیامبر همان حضرت علی (ع) است پس، امیرالمؤمنین (ع) نیز بزرگترین پدر ایشان است[که امام زمان (عج) بزرگترین پدر امت محمدی در زمان حاضر است]. به همین خاطر از پیامبر (ص) روایت شده که «أنا و علیّ أبوا هذه الأمُه» یعنی «من و علی دو پدر این امت هستیم».

بنابراین، از دست دادن بزرگترین پدرِ معنوی می تواند بزرگترین مصیبت هر فرد باشد. چنین نتیجه ای را می توان به راحتی از فرمایش امام حسن عسکری (ص) بدست آورد: «بیچاره‏ترین یتیمان کسى است که دسترسى به امام زمان (عج) خود ندارد و از احکام دین خود بى‏اطلاع باشد. هر کس از شیعیانِ داناىِ به علوم ما چنین یتیمان ‏جاهلی را هدایت نماید، در بهشت همنشین ما خواهد بود» (تفسیر جامع، ج‏1، ص: 204)

آری،

یتیمم من، بیچاره و درمانده ام من، که خود را به تاریکی غیبت گم کرده ام من. خدایا برگیر دستم، گذار دستش در دستم، زِ بی بابایی خسته ام من، تو دانی چنینم من.





بازدید امروز: 26 ، بازدید دیروز: 45 ، کل بازدیدها: 404702
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ