سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اگر رهبر بودم،

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 97/7/7:: 2:53 عصر

If I was Iran`s Leader

اگر رهبر بودم،

الف)

1- از مسئولان نظامی و انتظامی به ویژه سپاهیان می خواستم درباره مسائل غیرنظامی یا غیرامنیتی اظهار نظر یا دخالت نکنند و اعلام موضع نسبت به مسائل داخلی یا خارجی را به دستگاه دیپلماسی یا نهاد مسئولیت دار واگذار نمایند.

2- نیروی دریایی سپاه را در نیروی دریایی ارتش ادغام می کردم.

3- نیروی هوایی سپاه و ارتش را ادغام می کردم.

4- توصیه می کردم معاون نیروی زمینی سپاه از فرماندهان ارتشی انتخاب شود.

ب)

5- از رئیس دستگاه قضا می خواستم درباره مسائل غیرحقوقی و غیرقضایی اظهارنظر یا دخالت نکند و اعلام موضع نسبت به مسائل داخلی یا خارجی را به دستگاه دیپلماسی یا نهاد مسئولیت دار واگذار نماید، در اجرای قوانین و مقررات و مجازات، منافع ملی را بر منافع جناحی یا فراکسیونی و شخصی اولویت دهند، زندانیان سیاسی را از گرفتن وکیل منع نکند. دستور آزادی بازداشت شدگان و محصورین را تا تشکیل دادگاه صادر می کردم. عفو زندانیان سیاسی و محصورین را اعلام می کردم. 

6- از ائمه جمعه می خواستم درباره مسائل سیاسی اظهار نظر یا دخالت نکنند و اعلام موضع آنها نسبت به مسائل خارجی را براساس موضع وزارت خارجه و نسبت به مسائل داخلی براساس مواضع دولت باشد.

7- از مجلس خبرگان می خواستم قانون اساسی را چندباره مطالعه کرده و مسئولیت خودشان را مطابق آنچه در قانون اساسی تصریح شده انجام دهند و از چاپلوسی و تملق گویی پرهیز کنند.

8- از شورای نگهبان می خواستم قانون اساسی را برای رفع تبعیض بین مردم و مسئولان مورد بازنگری قرار دهد.

ج) 

9 - عفو زندانیان سیاسی و محصورین را اعلام می کردم.

10 - «بنیاد برکت»، «بنیاد مستضعفان»، «بنیاد مسکن»، «بنیاد علوی»، و «ستاد اجرایی فرمان امام»  را منحل می کردم و از سه قوه می خواستم برای تعیین تکلیف سرمایه های آنها و واریز دارایی ها به خزانه عمومی اقدام نمایند. 

11 - این پنج نهاد را ادغام می کردم و از قوه مقننه و مجریه می خواستم جایگاه نهاد حاصل را در وزارت ارشاد مشخص کنند: «دفتر تبلیغات اسلامی»، «سازمان تبلیغات اسلامی»، «شورای سیاستگذاری ائمه جمعه»، «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» و «سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی».

12 - «بنیاد حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس»، «شورای عالی قرآن»، و «مرکز طبع و نشر قرآن» را در وزارت ارشاد ادغام می کردم.

13 - «شورای عالی انقلاب فرهنگی» را منحل می کردم.

14 - «بنیاد شهید» را در «کمیته امداد» ادغام می کردم.

د) 

15 - طلای آب شده، طلای ساخته شده (به جز زیورآلات پوشیده شده توسط زنان)، سکه امامی و غیرامامی (و نیم سکه و ربع سکه) و پلاکهای طلا را مشمول زکات اعلام می کردم.

16- سود سپرده گذاری در بانکها و غیربانکها را ممنوع اعلام می کردم.

17 - خرید خانه برای سرمایه گذاری یا حفظ ارزش پول (و نه خانه ای که سکونت دارند) را مشمول خمس اعلام می کردم.

18 -  تدریس فقه و اصول را متوقف می کردم.

19 - «تدریس و مباحثه حکمرانی» را آغاز می کردم.

20 - واریز سود به حسابهای بانکی دولتی و حاکمیتی را ممنوع اعلام می کردم.


این مطلب را در تلگرام بخوانید





بازدید امروز: 54 ، بازدید دیروز: 86 ، کل بازدیدها: 404964
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ