سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جشن میلاد پیامبر اسلام ! بخش اول

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 91/11/10:: 9:9 عصر

جشن میلاد پیامبر اسلام ! بخش اول

دکتر سید مهدی موحد ابطحی

نمی دانم چرا برنامه های جشن و شادی که به مناسبت میلاد پیغمبر اسلام صلی الله علیه و اله و سلم برگزار می شود یا گزارش می شود، آمیخته با ساز و آواز و نوازندگی است!

اگر به صدا و سیما گیر بدهیم که چرا چنین است، می گویند رئیسش را رهبری منصوب کرده و همین است که هست!

مگر پیامبر اسلام اهل هنر یا جزو اهالی صدا و سیما بوده که این جشنها این چنین برگزار می شوند!

نمی دانم چه رابطه ای بین این برترین خلایق و این به اصطلاح جلوه های هنری است!

نه پیامبر مطرب یا آوازه خوان بوده و نه خانواده اش این کاره بوده اند!

عجب آخر الزمانی: رسانه ملی بساط نوازندگی و خوانندگی!

اسمش را نیز می گذارند هفته وحدت!

بد نیست چند سند تاریخی ارائه کنم تا نسبت رسول اکرم اسلام (ص) و ساز و آواز و خوانندگی و نوازندگی معلوم شود!

1.     پیامبر فرمود: از گوش دادن به نوازندگی و خوانندگی بپرهیزید زیرا نفاق را در دل می رویانند همانگونه که آب سبزه را می رویاند.[1]

2.     پیامبر فرمود: شما را از بازی با نرد و شطرنج و ورق و نواختن در طبل و عود و طنبور و استفاده بردن از تار و سه تار همچنین خرید و فروش آنها نهی میکنم. [2]

3.     پیامبر فرمود: همانا خدا مرا هدایت و رحمت برای جهانیان مبعوث فرمود و به من فرمان داده است تا آلات موسیقی را نابود سازم.[3]

4.     پیامبر فرمود: شیطان اولین کسی بود که موسیقی را تاسیس کرد.[4]

5.     پیامبر فرمود: پنج طایفه هستند که خدا با آنها نگاه نمی کند، یکی از آنها اهل موسیقی است. [5]

6.     روزی ابن مسعود از مکانی عبور می کرد که جمعی در آن مشغول نوازندگی و خوانندگی بودند پس چون این وضع را مشاهده کرد به سرعت و شتاب از آن مجلس عبور کرد. روز بعد پیامبر اکرم (ص) او را ملاقات نموده و فرمودند: ابن مسعود صبح کرد در حال که کریم و با کرامت بود. [6]

7.     پیامبر فرمود: در شب معراج که به آسمانها رفتم، ملکوت زنی را دیدم که سر تا پایش تماما به شکل سگ بود و آتش از پائین اش داخل و از دهانش خارج می شد و تازیانه های سهمگین ملائکه غضب هر لحظه بر سرش می آمد و نعره اش عالم را گرفته بود. از جبرئیل پرسیدم کیست؟ گفت: زنی بوده که در دنیا آوازه خوانی یا نوازندگی می کرد.[7]

8.     پیامبر فرمود: آموزش خوانندگان و خرید و فروش کنیزکان آوازه خوان، حرام است و درآمدی که از این راه به دست می آید نیز حرام است. [8]

9.     فردی نزد پیامبر اکرم (ص)آمد و عرض کرد: یا رسول الله (ص)! خداوند مرا بیچاره کرده به طوری که روزی من فقط از راه نوازندگی ممکن است پس شما اجازه بدهید که دایره بزنم و موسیقی بنوازم، حضرت فرمود: من به این کار اجازه نمی دهم. کرامت و بزرگ منشی برای تو نیست ای دشمن خدا! رزق و روزی تو را خداوند حلال داده و تو در طریق حرام تلاش داری، اگر دوباره چنین درخواستی کنی تو را تادیب خواهم کرد، برو دنبال کسب حلال. [9]

10. پیامبر فرمود: هیچ شخصی صدای خود را به آوازه خوانی بلند نمی کند مگر اینکه خداوند دو شیطان می فرستد که بر دوشهای او سوار می شوند و با پاشنه های خود بر سینه او می کوبند تا وقتی که خوانندگی او تمام شود. [10]

11. پیامبر فرمود: اهل موسیقی از جمله کسانی است که در قیامت خداوند به او نظر رحمت نمی فرماید، کسی که به نوای موسیقی وآوازه خوانی گوش کند، بعد از مرگش در گوش او سرب مذاب شده می ریزند. [11]

12. پیامبر فرمود: نوازنده طنبور و آلات موسیقی در قیامت در حالی محشور می شود که صورتش سیاه است و طنبور یا آلات موسیقی که در دنیا با آن سر کار داشته به دستش می دهند اما جنس آن آلت از آتش است که همه بدنش را می سوزاند و هفتاد هزار فرشته از بالای سرش برسر و صورت او می کوبند. [12]

13. پیامبر فرمود: شخص آوازه خوان کور و لال از قبرش مشهور می شود و شخص نوازنده نی و نوازنده دایره به همین شکل مشهور می شوند. [13]

14. پیامبر فرمود: گروهی از امت من در آخرالزمان به صورت خوک و میمون مسخ می شوند. عرض شد: یا رسول الله آیا اینها شهادت به یگانگی خدا و رسالت شما میدهند و روزه می گیرند و نماز می گذارند؟ فرمود: بلی. عرض شد: پس چرا باید مسخ شوند؟ فرمود: برای اینکه ایشان آلت موسیقی می نوازند و شراب می نوشند. پس ایشان صبح می کنند در حالی که به صورت خوک و میمون مسخ شده اند. [14]

15. پیامبر فرمود: موسیقی افسون دروغ است. [15]

16. پیامبر فرمود: موسیقی مقدمه نزدیک شدن زن و مرد از راه زنا است. [16]

 

نتیجه گیری:

یا دین ما دینی نیست که از پیامبر اسلام رسیده یا چنان مست دنیا شده ایم که نمی فهمیم چه دینی داریم ! ! ! !

 

 

منابع



[1]کنزالعمّال، ج15، ص220

[2]ترجمه من لا یحضره الفقیه جلد 5صفحه 309، امالی شیخ صدوق صفحه 424 مجلس شصت و ششم، فروع کافی، مستدرک الوسائل کتاب تجارت باب 79، گناهان کبیره جلد 1 صفحه 285، مستدرک الوسائل جلد 13 صفحه 219

[3]امالی شیخ صدوق صفحه 416 مجلس شصت و پنجم، مستدرک الوسائل جلد 13 صفحه 219، مستدرک الوسائل جلد 2 صفحه 458 (چاپ قدیم)

[4]وسائل الشیعه جلد 12 صفحه 231

[5]تفسیر عیاشی

[6]تفسیر جامع جلد5صفحه 53

[7]حیوة القلوب (علامه مجلسی ره) باب معراج، عیون الاخبار الرضا (ع)، بحارالانوار جلد 8 صفحه 309

[8]تفسیر مجمع البیان جلد 8 صفحه 313

[9]سفینة البحار جلد 2 صفحه 328

[10]مستدرک الوسائل جلد 13 باب80، زبدة البیان فی احکام القرآن صفحه 279، کاشف الاستار در ترجمه جامع الاخبار، صفحه 143‏

[11]مستدرک الوسائل کتاب تجارت باب 80

[12]جامع الاخبار صفحه 180، تفسیر قرطبی جلد 14 صفحه 54، مستدرک الوسائل جلد 2 صفحه 459

[13]جامع الاخبار صفحه 180، مستدرک الوسائل جلد 2 صفحه 459

[14]کنزالعمال جلد 14صفحه 281

[15]کاشف الاستار در ترجمه جامع الاخبار، صفحه 143‏

[16]جامع الاخبار، مستدرک الوسائل کتاب تجارت، بحارالانوار جلد 73 صفحه 247


رؤیای منحصر به فرد

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 91/11/2:: 12:0 صبح

رؤیای منحصر به فرد

خواندن قضیه زیر جالب است و کمتر کسی از آن خبر دارد.

علامه مجلسی اخبار رسیده درباره رؤیا و تعبیر آن را در جلد 61 کتاب بحار الانوار جمع آوری کرده است که مبحث به نام حقیقت رؤیا و تعبیر آن نوشته و نکاتی از رؤیاها را برشمرده که می توانند به تعبیر آنها کمک کنند. از جمله این موارد دیدن برخی حیوانات در خواب است که از خروس نام می برد و چنین می نویسد:

«خروس:  مردی غیر عرب (فارس: ایرانی) است که از نسل فرمانروایان و پادشاهان باشد. عمر گفت: در خواب دیدم که خروسی دوبار بر من فریاد زد و من چنین تعبیر کردم که مردی از غیر عرب  مرا به زودی خواهد کشت. پس ابو لؤلؤ او را به قتل رساند»

«..... و الدّیک رجلٌ أعجمیٌ من نسل الملوک. قال عمر: رأیت أنّ دیکاً نَقَرَ بی نقرتَین فأوّلتُ أنّ رجلاً من العجم سیقتُلُنی. فقتَلَه أبولؤلؤة»

منبع:

مجلسی محمدباقر. بحار الانوار، تهران: دارالکتب الإسلامیه جلد 61،  باب حقیقه الرؤیا و تعبیرها، صفحه 231


آثار برائت

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 91/11/1:: 10:36 عصر

آثاربرائت

دکتر سید مهدی موحد ابطحی

تبرّی، بیزاری و دوری جستن از دشمنان خدا و دین، دشمنان پیامبران، دشمنان اوصیاء و دشمنان خلفای آنها ریشه در پایه های دین دارد. یکی از روشهای بیزاری جستن که مورد تأیید پیشوایان دین باشد. لعن فرستادن بر چنین افرادی است که موافق با کتاب خدا و سنت پیامبر صلی الله علیه و آلهنیز می باشد.

چنین لعن و برائتی به شکلهای مختلف و در فرصتهای  گوناگون؛ در ضمن زیارات معصومین علیهم السلام، دعاهای صادره از ایشان، روایات و احادیث متعدد به دست ما رسیده است. همچنین، سفارش بسیاری از معصومین علیهم السلام برای لعن فرستادن و تبری فرزندان آنان، اصحاب و شیعیان از دشمنان و ظالمان به خاندان عصمت و طهارت موجود است.

برائت از این دشمنان و لعنت کردن آنها مختص به انسان نبوده و ملائکه، جنیان و دیگر مخلوقات  نیز به آن عمل می کنند که نتایج و فوایدی برای فرد لعنت کننده در دنیا، برزخ و در جهان آخرت به دنبال دارد.

در این نوشتار گزیده ای مختصر از اثرات لعن و برائت از دشمنان معصومین علیهم السلامو اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آلهرا بر می شماریم.

از مجموع روایات، احادیث، ادعیه و زیارات رسیده از معصومین علیهم السلام چنین بر می آید کسی که بر دشمنان اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آله لعن فرستد:

1.وظیفه و تکلیف خود را انجام داده است

2.به سنت پیامبرصلی الله علیه و آلهو ائمهعلیهم السلامعمل کرده است

3.با دین محمد و آل محمد صلی الله علیه و آله دینداری کرده است

4.با خداوند همراهی کرده است

5.با ملائکه مقربین همراه شده است

6.با انبیاء مرسلین همراهی کرده است

7.ایمان قلبی خود را امتحان کرده است

8.به هدایت شدن از جانب اهل بیت علیهم السلاممفتخر  می گردد

9.ایمان از قلبش لحظه ای زایل نمی شود

10.                به خداوند نزدیک شده است

11.                به پنچ تن آل عبا علیهم السلامتقرب خاصه یافته است

12.                به اهل بیت پیامبر صلی الله علیه و آلهتقرب خاصه می یابد

13.                به پیامبر، امیرالمومنین، فاطمه زهرا  و ائمه  علیهم السلام اقتدا کرده است

14.                در تقرب الهی با ملائکه همراه می گردد

15.                بر ولایت و محبت ائمه علیهم السلامثابت قدم خواهد بود

16.                در دنیا قدمش از صدق و راستی لغزش نمی یابد

17.                ثواب جهاد کردن برایش نوشته شده است

18.                ثواب همرزمی با پیامبر صلی الله علیه و آله در جنگ بدر و احد و حنین یافته است

19.                ثواب تیراندازی با پیامبر صلی الله علیه و آلهدر جنگ بدر و احد و حُنین یافته است

20.                زیارت ائمه علیهم السلاماز او پذیرفته می شود

21.                توفیق تبعیت از اهل بیت علیهم السلام پیدا می کند

22.                صفات بهترین بندگان خدا را پیدا می کند

23.                دعوت ائمه معصومین و اهل بیت علیهم السلام را پذیرفته است

24.                مشمول عافیت اهل بیت علیهم السلام می گردد

25.                جزو رهروان آثار اهل بیت علیهم السلامبر شمرده می شود

26.                جزو حزب خداوند محسوب می شود

27.                جزو بهترین دوستان و پیروان اهل بیت علیهم السلام قرار می گیرد

28.                خدا او را تکریم و گرامی می دارد

29.                به روح الهی تأیید و یاری می شود

30.                خداوند از او راضی شده است

31.                طالب وجه الله شمرده می شود

32.                درجه اش بالا برده می شود

33.                پاداش حسنه و نیکی برایش نوشته می شود

34.                گناهانش بخشوده می شود

35.                لغزشهایش آمرزیده می گردد

36.                امام زمان عجل الله تعالی فرجه برای او دعا می کنند

37.                در دوران اهل بیت علیهم السلام متمکن و مرفه خواهد بود

38.                در حکومت حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه به فرمانروایی می رسد

39.                قوانین حکومت جهانی حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه را انجام داده است

40.                به همراه اهل بیت علیهم السلامبه دنیا رجعت می کند

41.                از سکرات موت و سختی های جان کندن رهایی می یابد

42.                در هنگام مرگ چشمش به دیدار ائمه علیهم السلام  روشن می گردد

43.                در زمره اهل بیت علیهم السلام محشور می شود

44.                از شفاعت اهل بیت علیهم السلام برخوردار می گردد

45.                در آخرت با اهل بیت علیهم السلامهمراه خواهد بود

46.                در میان حزب خداوند به رستگاری می رسد

47.                بر پل صراط نمی لغزد

48.                مستحق ورود به بهشت می شود

49.                در جنات جاودانی می گردد

50.                به مقام رضایت از خداوند می رسد

امید است خوانندگان نویسنده و درگذشتگان او را از دعای نیک بهره مند سازند.

نقل مطالب فقط با ذکر منبع و نویسنده مجاز است.

پانوشت 1: این مطلب با نوشتار «آیات لعن» مرتبط می باشد.



طبیب

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 91/10/29:: 6:0 صبح

طبیب

بحر مجتث مثمن محذوف

(مستفعلن فعولن مستفعلن فعولن)

گفتم به روح و جـانم درد دلم نهـان است
گفتـا که من طبیـبم درمـان آن فـغـان است
گفتم که این دل من جُـز تو نمی شنـاسد
گفتا مگر به جز من اندیشـه ای در آن است؟
گفتم که این دو دیـده، روی تو را ندیـده
گفتـا به این سبب که بر روی دیگـران است
گـفتـم بهـار ایـمـان در انتـظـار قـرآن
گفتا که دین مـردم بدتر از این خـزان است
گفتم فـراغ رویت یادت زِ سر بُـرون کرد
گفتا که این دل من پُر خون زِ شیعـیان است
گفتم که گاهگـاهی افکـن به من نگـاهی
گفتا قسم به زینب چشمان من گریـان است
گفتم چگونه خواهی باران اشک و آهـی؟

گفتا غـلام مـایی، خدمـت زِ تو عیـان است

سروده غلام: دکتر سید مهدی موحد ابطحی

سروده های دیگر

کاش . . ،


کاش . . .

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 91/10/22:: 6:0 صبح

کاش . .

بحر منسرح مثمن مطوی مکشوف

(مفتعلن فاعلن مفتعلن فاعلن)

جان جهـان  مهـدیاپرده نشـاید تو را

کـاش که این پیکرم جان بسپـارد تو را

نـام مـرا می بری نـام تـو را می بـرم

کاش که این گـوش من بازشناسد تو را

رو چو به من میکنی روی به تو می کنم

کـاش که چشمـان من زود ببیـند تو را

چون که تو یادم کنی فکر تو را می کنم

کاش که این قلبِ من دل بِسِپـارد تو را

چون که لیاقت دهی طُرفـه سلامی کنم

کـاش سلامی زِ من گـوش نـوازد تو را

چون که زیارت کنم گوش فرا می دهی

کـاش بایستد زمـان مدح  بَرازد  تو را

چون که نگاهـی کنی نامـة اعمـال من

کـاش که این دفترم شـاد نمـاید تو را

چونکه غمین می شوی آه و فغان میزنم

کـاش که سـوزِ دلـم دل بنـوازد تـو را

روز که پایان شود سـوز نمـایان شـود

کـاش که شعر غلام غصه زُدایـد تو را

ای که نظر کرده ای شاعر این بیـت را

کـاش «غلامِ» تو هم شعر سُراید تو را

سرودهغلام: دکتر سید مهدی موحد ابطحی


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 97 ، کل بازدیدها: 406396
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ