سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدفن دختر پیامبر

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/1/27:: 6:31 عصر

آیا امام زمان (عج) قبر مادرش را آشکار می کند؟

در مداحی ها و روضه خوانی ها بسیار شنیده ایم که امام زمان می آید و قبر مخفی مادرش فاطمه اطهر را آشکار می کند، حتی در اشعار و مرثیه خوانی ها نیز آرزو می شود که او چنین کاری انجام دهد.

آیا ایشان چنین کاری خواهد کرد؟

علتی که حضرت زهرا را مجبور کرد تا قبرش را مخفی بدارد چه بود؟ و آیا همین علت در زمان ظهور امام زمان باقی است یا مرتفع می شود؟

در روایات آمده که آن حضرت چون به مدینه آید، بر یک نفر حد جاری می کند زیرا وی تهمتی بر یکی از همسران پیامبر زد [1]و ولی پیامبر بنا به مصالحی آن را اجرا نکرد و هیچ مدرکی نیز بر بخشودگی او توسط پیامبر نیز وجود ندارد. د ر روایات شیعه آمده که آن حضرت عایشه را زنده کرده و حد قذف (نسبت دادن زنا به کسی) را بر وی جاری می کند. حد قذف؛ سنگسار کردن اتهام زننده می باشد[2].

مفخی ماندن قبر تنها دختر آخرین رسول الهی حکمتهایی داشته است:

1.     سند مظلومیت پیامبر و ائمه و محبین آنها می باشد.

2.     سند اذیت نمودن پیامبر است که خدا به اذیت کنندگان عذاب وعده کرده است (به استناد آیه إنّ الذین یؤذون الله و رسوله . . . . .. عذابٌ ألیم)

3.     سند ادا نکردن مردم اجر و مزد رسالت پیامبر است (به استناد آیه قل لا اسئلکم علیه اجراً الا المودة فی القربی)



[1]وقتی ماریه همسر پیامبر باردار شد و سپس ابراهیم را بدنیا آورد، عایشه دختر ابوبکر شایعه کرد که این فرزند از نسب پیامبر نیست بلکه از از نسب مردی است که در باغ وی کار می کرد. پیامبر نیز حضرت علی را بر رد یا اثبات این ادعا فرستاد اما معلوم شد آن مرد خواجه (عنین) بوده و آلت مردانگی ندارد. پیامبر بر عایشه غضب کرد و خدا آیاتی را در نکوهش عایشه و همدستش حفضه (دختر عمر بن الخطاب) نازل کرد که وعده عذاب بر آنها داده بود.

[2]کسانی که مایل باشند، اجرای حد قذف توسط امام زمان بر عایشه را شاهد و ناظر باشند، می توانند هر روز دعای عهد بخوانند تا ان شاء الله با ظهور ایشان از برزخ به دنیا رجعت کرده و در خدمت آن حضرت باشند.





بازدید امروز: 75 ، بازدید دیروز: 142 ، کل بازدیدها: 405127
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ