سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حمله آمریکا به داعش!؟

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/5/18:: 12:15 عصر

چرا آمریکا به داعش در عراق حمله کرد؟

در واقع حمله آمریکا به داعش در عراق بیانگر پی بردن به اشتباه آنان در گذشته نمی باشد زیرا آنان تحولات عراق را رصد می کنند و ادامه پیشروی داعش بر ضد شیعیان مهمترین هدف آنهاست ولی اگر داعش دست از پا خطا کند تا خطری مستقیم برای آمریکائیان (و اسرائیلی های حاضر در کردستان) یا برای مسیحیان یا خطری برای نفوذ آمریکایی ها در اقلیم کردستان باشند، آن وقت علیه داعش وارد عمل می شوند، گویا توافقی از قبل بین آنها بوده است!
علل حمله آمریکا به داعش در اقلیم کردستان را چنین تحلیل می کنم:
1.    تله ای بود که ترکیه گذاشته بود:
ترکیه می خواهد در حوالی انتخاباتش برگ برنده ای داشته باشد: محکوم کردن اسرائیل به خاطر جنایات غزه نیازمند واکنش ضد تروریستی ترکیه است که هم اسرائیل و هم داعش را شامل می شود. ترکیه به دنبال بهانه ای بود تا از حمایت داعش دست بردارد. ابتدا با معامله ترکهای گروگان داعش را بازپس گرفت و در عوض کمک کرد تا داعش و بعثی ها بتوانند نقشه حمله به اقلیم کردستان و اربیل و راندن مسیحیان و ایزدی ها را عملیاتی کنند. نتیجه این عملیات قابل پیش بینی بود: از یک طرف آمریکا برای حفظ نفوذش در اقلیم کردستان (علیه ایران) و حفظ مستشاران نظامی خود و اسرائیل در اربیل و از طرف دیگر جامعه جهانی برای آواره شدن اینها وارد عمل خواهند شد و ترکیه بدنبال حمله هوایی آمریکا به داعش در شمال عراق، می تواند ژست انسان دوستانه بیشتری بگیرد و ضمن محکوم کردن اقدامات داعش در شمال عراق و اسرائیل در غزه، خود را با جامعه بین الملل همراه نشان دهد؛ دولت ترکیه ضد تروریست است! برگ برنده ای که برای انتخابات روز یک شنبه مفید خواهد بود. البته به دست آوردن آرای کردهای ترکیه نیز می تواند روی دیگر این انگیزه باشد، شواهد مشکوکی نیز وجود دارند: پیشمرگه های کرد به آسانی از مناطق کردنشین عقب نشینی کردند زیرا دستور داشتند (همانند عقب نشینی ارتش عراق از موصل). لو دادن فرصت حفظ جان این کردها توسط ترکیه می تواند با قول کردهای ترکیه برای رأی دادن به رجب اردوغان همراه باشد.
البته انتظار می رود آمریکا فقط در حد حفظ امنیت مستشاران نظامی خود (و اسرائیل) در کردستان و بازپس گرفتن زمینهای مسیحیان ادامه بدهد و پس از آن ختم علمیات را اعلام کند تا اجازه دهد داعش و بعثی ها همچنان در جبهه های ضد شیعی پیش بروند.
2.    فضای تبلیغاتی ضد اسرائیل تلطیف شود.
جنایات صهیونیت ها در غزه بر جهانیان آشکار است به حدی که شورای امنیت سازمان ملل متحد را نیز به واکنش رسانده است. اسرائیل نیز از آمریکا برای خروج از این فضای روانی درخواست کمک کرد.
گفتنی است:
داعش (با کمک اطلاعاتی و تسهیلات همه جانبه ترکیه) و در حین سفر رئیس جمهور ایران به ترکیه به موصل حمله کرد، اتفاقی که اتفاق نبود بلکه حساب شده، برنامه ریزی شده و زمان بندی شده بود. پس می توان انتطار داشت اتفاق دیگری نیز به طور حساب شده، برنامه ریزی شده و زمان بندی شده در زمان انتخابات ترکیه در روز یک شنبه اتفاق بیافتد!

انتشار در جزیره علم در تاریخ 18/5/93 توسط: دکتر سید مهدی موحد ابطحی





بازدید امروز: 32 ، بازدید دیروز: 147 ، کل بازدیدها: 405231
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ