سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راه مبارزه با داعش

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/7/16:: 3:53 عصر

طالبان، النصره، داعش و دیگر گروههای تروریستی و مدعی پیروی از سنت خلفا (و نه سنت پیامبر اسلام) در جمعیتهای مسلمان و سنی نشین شکل گرفته اند. جاهلیت مدرن (حکومت بدون مشروعیت از دین اسلام) در این کشورها حکمفرماست و تعصبات قومی و عشیره ای و قومیت گرایی در همه این کشورها آشکارند. وقتی نابرابری اجتماعی و بی عدالتی در این جوامع با تعصبات عشیره ای ترکیب شود، کینه توزی قومی بوجود می آید: زاییده ای که می تواند به هر سو تمایل پیدا کند و در آغوش هر دایه ای (مادرنما) قرار گیرد. این دایه ها می توانند طمع کاران از درون یا بیرون آن جوامع باشند، فرقی هم نمی کند مسلمان باشند یا نه، سنی باشند یا نه، خودی باشند یا نه. برای اینها مهم این است که نیاز این کودک تازه متولد شده را بشناسند و امکان تغذیه (مالی، تسلیحاتی، فکری، . . ) از خود را به وی نمایش دهند. این روند را در عراق، سوریه، افغانستان، پاکستان، لیبی، مصر، عربستان، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، کشورهای آفریقایی، و بسیاری دیگر شاهدیم. «تقویت وطن پرستی و ملیت گرایی»، «زدودن تعصبات قومی»، «جاهلیت ستیزی»، و «معرفت و انتظار منجی» مهمترین اصول مبارزه با داعش و گروههای تروریستی دین نما می باشند.

برای مبارزه و پیشگیری از این پدیده شوم چه باید کرد؟

1-      باید «جاهلیت مدرن» (که با تزریق مشروعیت جعلی برای حاکمان تقویت گشته) به چالش کشیده شود. هدفی که نیاز به بسیج علمی و جنبشی نقادانه به «فلسفه حکومت و تمدن»، «فلسفه دین» و «فلسفه زندگی و اجتماع» دارد.

2-     باید مصادیق «قومیت گرایی» از قوانین و مقررات و آئین نامه های کشوری زدوده شوند.

3-     باید «تعصبات قومی و عشیره ای» که مخالف با روح دستورات دین اسلام هستد، عناوین مجرمانه و مصادیق ضداخلاقی و ضداجتماعی پیدا کنند.

4-     باید «روحیه ملیت» ( ناسیونالیستی nationality) و به تعبیر اسلام «امه واحده» راستای حرکت مردم و جامعه و ملت و دولت و تمدن و حاکمیت قرار گیرد.

 

5-      جاهلیت مدرن با منجی مدرن ریشه کن می شود. پیامبر اسلام مردم و نوع بشر را از جاهلیت اولی نجات داد پس باید منجی دیگری با همان مشروعیت و پشتیبانی بروز و ظهور کند. پس هرچه زودتر ما و شما همگی به پیشواز این منجی برویم.

انتشار در تاریخ: 16/7/93 توسط دکتر سیدمهدی موحدابطحی





بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 52 ، کل بازدیدها: 405689
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ