سفارش تبلیغ
صبا ویژن

د ر محضر استاد: نذر سیاه پوشی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 92/1/1:: 12:0 صبح

نذر سیاه پوشی

در سالهایی که آیه الله العظمی موحد ابطحی در نجف اشرف بودند[ایشان پس از 21 سال تحصیل و تدریس در نجف اشرف، در سال 1353 به اجبار حکومت بعث عراق به ایران برگشتند]، در ماه محرم و صفر محاسن خود را کوتاه نمی کردند. روزی ایشان به دیدن آیة العظمی خویی می روند و می بینند ایشان نیز محاسن خود را کوتاه نکرده و لباس سیاه پوشیده اند.

-         آیة الله خویی [از روی تعجب و مزاح] فرمودند: تو که اعلم تر از من شدی؟! [کنایه از این که محاسن تو بلندتر از محاسن من شده است]

-         چطور؟

-         در خانواده ما هر بار مادرم باردار می شد، یا سقط می کرد یا نوزاد اندکی پس از تولد می مرد. به توصیه خویشان و نزدیکان، مادرم نذر می کند اگر فرزندی پیدا کرد که زنده ماند، او را در ایام محرم و صفر سیاه بپوشاند. پس از این نذر، مادرم به من حامله شد و من به دنیا آمدم و در نوزادی نمردم و دیگر فرزندان پس از من نیز سقط نشدند و به دنیا آمدند و زنده ماندند. من نیز برای احترام به نذر مادرم در محرم و صفر سیاه می پوشم و محاسن خود را کوتاه نمی کنم، اگرچه ادای نذر مادر بر من واجب نیست.

منبع: موحد ابطحی مهدی و راویان. در محضر استاد. فصل آخر: خاطرات نویسنده. ناشر ؟؟، 13941394





بازدید امروز: 105 ، بازدید دیروز: 147 ، کل بازدیدها: 405304
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ