سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از مدینه

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 92/12/5:: 1:5 صبح

اینجا سرزمین وحی است،

هر گوشه از خاکش خاطره ای از بهترین خلایق دارد،

اینجا فرودگاه جبرائیل بوده است،

از دیروز در مدینه مستقر شدیم،

برای خدمت رسانی به زائران ایرانی.

1. سرمان شلوغ است معمولا کمبود خواب شدید داریم. به بقیع رفته بودم ، اصلا نمی گذارند زیارت بخوانیم عربهای مسلط به زبان فارسی سعی می کنند شیعه ها را ارشاد کنند توسل آنها را مانند کار مسیحی ها می دانند که برای خدا شریک قرار دادند. . . دقیقا می دانند در هر کتابی چه دعایی هست که مورد دارد: توسل عاشورا . . . قسمت روضه رضوان بسیار شلوغ است: مردم را دسته بندی می کندد 40 3- نفر و بین آنها پرده/پارتیشن می کشند تا اولین ها نماز خواندند آنها را بیرون می کنند و دسته بعدی را اجازه می دهند هر کدام حدود 20 تا 25 دقیقه معطلیدارد. نائب الزیاره بوده ایم

2. چند فیلم و عکس از مسجد النبی (ص) و ضریح پیامبر (ص) گرفته ام که دل بینندگان را هوایی می کند. ان شاء الله هوایی به زیارت بروید.

عکس 1

با عرض پوزش، یا این اینترنت هتل ما در مدینه، بارگزاری فیلمها و عکسهای سنگین امکان ندارد.

3. منتظر ماشین هلال احمر بودیم که یک سواری عرب سعودی مسافرش را پیاده کرد و شیشه ماشین را پایین کشید و شروع کرد مسخره کردن و شکلک درآوردن و . . دیدم پیرمردی زشت روی بود. محل نگذاشتم ولی خطاب به من و به عنوان یک شیعه، به شیعیان فحش داد و راه افتاد. بلند گفتم قف! ایستاد درب ماشین را باز کردم خیلی دلم می خواستم کتکش بزنم ولی چیزی نگفتم و او فحش دیگری داد. دو باره درب را باز کردم که از ماشین بیرونش کنم که تهدید به آوردن پلیس کرد و رفت. ابتدا ناراحت شده بودم اما پس از جلسه ای با یکی از روحانیون، دلم سبک شد: احساس کردم شیعه هستم، به خود بالیدم از این که دشمنان، ما را شیعه پیامبر و علی و اهل بیتش بدانند.

4. مدتی است کشور عربستان ورود زنان کمتر از 45 سال را بدون همراهی یکی از محارم آنها ممنوع کرده است. صرف نظر از عللی که باعث چنین تصمیمی شده اند، این قانون جدید فرصت خوبی را برای احیای یکی از سنتهای پسندیده و لازم کنونی را فراهم می آورد: «برخی از این زنان می توانند قبل از این سفر به ازدواج موقت مردی درآیند تا ضمن بهره مندی از مزایای معنوی و روانی و جسمی متأهل بودن، مشمول این قانون نشوند».

 





بازدید امروز: 46 ، بازدید دیروز: 147 ، کل بازدیدها: 405245
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ