سفارش تبلیغ
صبا ویژن

وصیت نامه قرآنی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/3/22:: 7:0 صبح

 نوشتار زیر بخشی از وصیت نامه یکی از علمای معاصر است که مشابه آن را ندیده و نشنیده ام؛ نه در وصیت های منتشر شده علماء و مراجع معظم تقلید (مانند آیات عظام انصاری، حائری یزدی، بروجردی، خوئی، مرعشی نجفی، گلپایگانی، اراکی، . .)، نه در وصیت نامه مفسران قرآن (مانند علامه طباطبایی، . .) حتی امام راحل نیز چنین ننوشته است. بعید می دانم که مفسران موجود (مانند علامه جوادی آملی، . . ) یا حتی رهبر فرزانه چنین توصیه هایی را در وصیت نامه خود بیاورند.

خواندن این توصیه ها هر کسی را به فکر فرو می برد و سرمشق می دهد:

 . . . «وصیت به فرزندان و خویشان و دوستان»

وصیت: مواظبت نمایید، هر شب در منزل خود به خواب نروید مگر آن که یک سوره از روی قرآن بخوانید، چنانچه امام صادق علیه السلام بوسیله فُضیل بن یسار به شیعیان خود توصیه فرمود و وعده داد برای هر کسی که قرآن بخواند، به هر آیه ده حسنه نوشته شود و ده گناه از گناهان وی محو شود (وسائل الشیعه، ج 4، ص 853، باب 17: ابواب قرائة القران، و ص 852، باب 18)

و کوشش نمایید هر شب در خانه از ده آیه کمتر نباشد، چنانچه امام محمدباقر علیه السلام از جد بزرگوارشان حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله روایت فرمودند که فرمود: هر کس ده آیه در یک شب بخواند، او را از "غافلین" ننویسند.

و اگر کوشش کنید هر شب پنجاه آیه قرآن در منزل بخوانید نام شما در "دیوان ذاکرین" ثبت شود، چنانچه حضرت امام محمدباقر علیه السلام از پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله بشارت آن را داده اند.

و اگر همت کنید یکصد آیه بخوانید تا نام شما در "دیوان قانتین" ثبت شود، چنانچه آن حضرت نیز بشارت دادند.

و چه بهتر آن که دویست آیه قرآن هر سب در منزل بخوانید که نام شما از "خاشعین" نوشته شود.

و مرحبا به شما که هر شب سیصد آیه قرآن در منزل بخوانید تا به وعده پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله، شما از "فائزین" نوشته شوید.

و مرحبا به شما که جدیت و کوشش نمایید که پانصد آیه قرآن بخوانید که در همین روایت پیغمبر صلی الله علیه و آله فرمودند نام او از "مجتهدین" نوشته می شود.

و آفرین بر شما که شبی هزار آیه بخوانید که امام محمدباقر علیه السلام در این روایت از حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله روایت فرمودند: برای او قنطار نوشته می شود و [هر] قنطار پانزده هزار مثقال طلا و [هر] مثقال بیست و چهار قیراط است که کوچکترین قیراط او مثل کوه احد می باشد و بزرگتر آن مابین آسمان و زمین است.

وصیت: فرزندان و خویشان و دوستان من، جدیت نمایید خانه خودتان را نورانی و درخشنده برای اهل آسمان بنمایید -مثل درخشندگی ستارگان آسمان برای اهل زمین- با خواندن قرآن در آن، چنانچه پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین و ائمه طاهرین علیهم السلام در روایاتی به ما خبر دادند.

وصیت: خانه خودتان را مبارک و محل نزول برکات قرار دهید و زیاد شدن برکات آن را آسان بسازید چنانچه پیغمبر اکرم صلی الله علیه و آله و امیرالمؤمنین و امام صادق و حضرت رضا علیهم السلام فرمودند (وسائل الشیعه، ج 4، ص 850، باب 16)

وصیت: منزل خودتان را محل نزول ملائکه و رحمتها و دور از ورود شیطان و جنود او و محل زیاد شدن اولاد و اهل قرار دهید با قرائت قرآن در آن، چنانچه معصومین علیهم السلام در روایات بشارت دادند. . . .

مرا به دعا و طلب مغفرت مسرور نمایید. سیدمحمدعلی موحدابطحی

 


تلاش خواهم کرد تصویری از این وصیت نامه را برای استناد بیشتر در دسترس همگان قرار دهم.

 





بازدید امروز: 77 ، بازدید دیروز: 147 ، کل بازدیدها: 405276
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ