سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مهمترین وظیفه

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/11/27:: 11:8 عصر

مهمترین تکلیف دوران غیبت (پس از انتظار فرج امام زمان)، احیاء و بیدارباشی ذهن و عقل و ایمان است که مصادیق متعددی دارد: مبارزه با بدعتها، افشای فسادها، مطالبه شفاف سازی، . . . .  

روایات زیر این بیداری را تصریح کرده اند:

1- رسول الله (ص): اذا رأیتم اهل البدع و الریب من بعدی فاظهروا البرائة منهم و اکثروا فی سبهّم و القول فیهم و الوقیعة و باهتوهم حتی لایطعموا فی الفساد فی الاسلام و یحذّرهم الناس و لایتعلّمون من بدعهم، یکتب الله لکم بذلک الحسنات و یرفع لکم به الدرجات فی الآخرة (سفینة البحار، ج 1 ص 63)

پیامبر: هنگامی که بدعت گذاران و شک کنندگان را بعد از من دیدید، بیزاری از آنها را آشکار کنید، زیاد بدِ آنها را بگویید، و آنها را مبهوت کنید تا طمع نکنند برای فساد در اسلام و تا این که مردم از آنها دوری بجویند و از بدعتهایشان نیاموزند. خدا به خاطر این افشاگری در بدعتها برای شما حسنات می نویسد و درجات شما را در آخرت ترفیع می دهد. 

2- رسول الله (ص): صنفان من امتی اذا صلحا صلحت امتی و اذا فسدا فسدت امتی. قیل یا رسول الله و من هم؟ قال: الفقهاء و الأمراء (تحف العقول، ص 50)

پیامبر: دو گروه از امت من هستند که اگر درست شوند، امتم درست می شود و اگر فاسد شوند، امتم فاسد می شوند. پرسیدند: اینها کیستند؟ فرمود: فقهاء (علمای دین) و امراء (مسئولان حکومتی).

3- قیل لرسول الله (ص): أی الناس شرّ ٌ؟ قال: العلماء إذا أفسدوا (تحف العقول، ص 34)

پرسیدند از پیامبر: شرورترین مردم کیست؟ فرمود: علماء، هنگامی که فساد کنند.

4- امیرالمؤمنین (ع): السنة فسنة رسول الله و اما البدعة فما خالفها (تحف العقول، ص 210)

امیرالمؤمنین: سنت همان سنت رسول الله است و بدعت هر چیزی است که مخالفت با سنت رسول الله باشد.

5- امیرالمؤمنین (ع): إیاکم و الجهّال من المتعبدین و الفجّار من العلماء، فانهم فتنة کل مفتون (قرب الاسناد، ص 34)

امیرالمؤمنین: وای بر شما از دست نادانان از بندگان و از دست فجور کنندگان از علماء، زیرا اینها فتنه هستند برای هر فتنه زده ای.

6- امام صادق(ع): إذا رایتم العالم محبّا للدنیا فاتهّموهم علی دینکم فإنّ کلّ محبّ یحوط ما أحبّ (علل الشرایع، ج 2، ص 352)

امام صادق: هنگامی که دیدید عالم دنیا دوست شد، متهم کنید آنها را بر دینتان زیرا هر دوست دارنده ای دنبال محبوبش است.

7- امام صادق (ع): قال رسول الله (ص): الفقهاء أمناء الرسل ما لم یدخلوا فی الدنیا. قیل یا رسول الله و ما دخولهم فی الدنیا؟ قال: إتباع السلطان، فإذا فعلوا ذلک فاحذروهم علی دینکم/فاتّهموهم فی دینهم (اصول کافی، ج 1، ص 58)

امام صادق: پیامبر: فقهاء امین هستند بر پیامبران تا زمانی که در دنیا وارد نشده اند. پرسیدند: وارد شدن در دنیا به چه معناست؟ فرمود: پیروی از سلطان/حاکم. پس چون چنین کنند، بپرهیزید از آنها برای دینتان (متهم کنید آنها را در دینشان)





بازدید امروز: 47 ، بازدید دیروز: 147 ، کل بازدیدها: 405246
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ