سفارش تبلیغ
صبا ویژن

پایان هفته وحدت

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 92/10/25:: 6:37 عصر

سه دهه است که از 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت معرفی می شود و چنان تبلیغ می شود که سنی و شیعه نباید متفاوت باشند و می توانند در موارد زیادی یکی باشند. صرف نظر از انگیزه های سیاسی ارائه چنین نظریه ای، این ایده جدید را به سه شیوه می توان تحلیل کرد:

تحلیل گذشته نگر حقیقت دیگری را نشان می دهد:

1. در تاریخ اندیشه اسلامی، چنین بدعتی دیده نمی شود و شیعه و سنی از نظر معرفتی یا از نظر عملکردی یکسان نبوده و تفاوت داشته اند.

2. حتی این نظریه اصلاً به عنوان جایگزین تقیه نیز مطرح نشده است نه از طرف نظریه پردازان آن و نه از مدافعان آن.

3. روایات معصومین علیه السلام نیز با روح این نظریه مخالف می باشند.

در یک تحلیل حال نگر نیز می توان این دو دسته را بسیار متفاوت دید:

1. بسیاری از سنیان شیعیان را کافر یا مشرک می نامند.

2. سنی های که در ممالک شیعه زندگی می کنند در نماز جماعت اهل تشیع حاضر نمی شوند(حتی دانشجویان سنی به طور جداگانه نماز می خوانند و به امام شیعه اقتدا نمی کنند).

3. دشمنی با شیعه یکی از افتخارات برخی از سنیان و اهل تسنن شده است نه به عنوان یک اقدام فردی یا طایفه ای بلکه به عنوان عمل کردن به فتوای علمای خودشان: (لینک 1)، (لینک 2)، (لینک 3)، (لینک 4)، (لینک 5)، (لینک 6) . . . .

4. جنایات سنی ها علیه شیعیان در زمان حاضر کم نیستند: کودک سه ساله سر بریده (لینک)، فوتبال با سرهای بریده شیعیان (لینک)، . . .

در یک تحلیل آینده نگر نیز می توان پیش بینی کرد که چنین نظریه ای محکوم به شکست بوده و در آینده، هفته وحدت را نظریه ای باطل و تاریخ گذشته خواهند نامید. این تحلیل می تواند مبتنی بر روایات یا بر اساس استدلال عقلی باشد:

1. روایات رسیده درباره قیام امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف حاکی است که ایشان در ابتدای ظهور خود مرز بین سنی و شیعه را برجسته کرده و ادامه قیام وی بر تمایز و جدایی این دو دسته خواهد بود:

         1. یکی از مهمترین روایات بیان می دارد که آن حضرت وقتی در مکه ظهور کرد به مدینه می آید و به زیارت قبر جدش رسول الله صلی الله علیه و آله می رود سپس از دو نفری که کنار ایشان دفن شده اند می پرسد و مردم آن دو را به بزرگی یاد می کنند. ولی امام زمان این همجوار بودن آن دو را زیر سؤال می برد و سپس دستور می دهد قبرهای آن دو را بشکافند و . . . (بقیه روایت به همراه سند آن بعداً اضافه می شود).

2. استدلال عقلی بعداً آورده می شود.

مطالب مرتبط:

نهم ربیع الاول (لینک)

 برائت تا کجا؟! (لینک)

 جشن میلاد پیامبر اسلام ! بخش اول (لینک)

جشن میلاد پیامبر اسلام ! بخش دوم (لینک)

فتوحات صدر اسلام بدون ولایت علی علیه السلام: ارزشمند یا بی ارزش؟ (لینک)






بازدید امروز: 43 ، بازدید دیروز: 95 ، کل بازدیدها: 407188
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ