سفارش تبلیغ
صبا ویژن

جنگ تندروها

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/11/4:: 9:35 عصر

حمله رژیم صهیونیستی به خاک سوریه و کشتن افرادی مهم با تبعیت لبنانی و سوری و ایرانی با چه منطقی همراه بود؟

در اردوگاه غرب، اسرائیل کشوری تندرو محسوب می شود، تندروی از جنس مذهبی (یهودی). پس ضربه زدن به منافع ایران، افزایش هزینه های ایران، و فرصت سازی برای نفع بردن خودش (مثلاٌ از مذاکرات هسته ای، از تحریمها، از برداشته شدن احتمالی تحریمها، از بازی تندروهای ایران و . و . و. ) می تواند از مهمترین اهداف راهبردی اسرائیل در اتخاذ موضع نسبت به ایران باشد.

در ایران، جناحها و نهادها و قدرتمندانی هستند که به یک میزان تندرو نمی باشند ولی همگی جنسی مذهبی (اسلامی) دارند. هر یک تلاش می کنند از وضعیت موجود بیشترین استفاده را ببرد، کمترین آسیب را متحمل شود، هزینه های بازیگری رقیب را بیافزاید، از فرصتها بهره ببرد، فرصت سازی نماید، یا حتی فرصت سوزی کند(!). اصولگرایان، اصولگرایان معتدل، معتدلان، اصلاح طلبان، نشستگان، سوارگان، پیادگان، سپاهیان، دلواپسان، . و . و . و . همگی به آنچه پنداشته اند (!) و داشته اند (!) و برداشته اند (!) و افراشته اند (!) می نازند!! گویا همگی مصداق این آیه شریفه قرآن هستند: کل حزبٍ بما لدیهم فرحون (هر حزبی به آنچه دارد سرگرم و خوش است).

چون حمله اسرائیل با اشراف اطلاعاتی و عملیاتی انجام شد (با یا بدون کمک خبرچین ها و جاسوسان)، پس اقدامی کاملاً آگاهانه و با هدف بوده است: اسرائیل با تندروی قصد دارد تندروهای ایران را تحریک کند، اتفاقی که می تواند وزیر خارجه ایران و تیم وی در مذاکره هسته ای تأثیر بگذارد تا از موضع ضعیفتری وارد شود و امتیازات بیشتری بدهد. تأثیری که هم اکنون زمینه های آن در ایران قابل شناسایی است (آنها شناخته اند اما شاید ایرانی ها چندان به آن نپرداخته اند).

زمینه ها و مقدمات تحریک تندروهای ایران:

1. تلاش مدعیان نمایندگی مردم برای جمع آوری امضا و طرح سؤال از وزیر خارجه ایران (!)

2. اظهارات یکی از فرماندهان سپاه (سردار نقدی) مبنی بر ضرورت عذرخواهی وزیر خارجه ایران به خاطر قدم زدن با وزیرخارجه آمریکا و چند گناه نابخشودنی دیگر (!) آنهم وقتی که وی در خارج کشور مشغول رایزنی برای مذاکرات است (!)

3. سخنان رهبر عالی ایران در روز چهارشنبه 17 دی 93 که بر لزوم آمادگی بیشتر برای ادامه تحریمها (!) و مقاوم کردن اقتصاد (!)تأکید می کرد.

4. سخنان یکی از فرماندهان سپاه (سردار سلامی) برای انتقام گیری (!) و پاسخ به اقدام رژیم صهیونیستی 

5. خطبه های جمعه تهران در سوم بهمن 93 (صدیقی) که رفتارهای وزیر خارجه را محکوم و تقبیح کرد (استیضاح غیر رسمی از تریبون رسمی کشور) (!)

6. . . . . 

جنگ تندروها

بدیهی است در هر جنگی از جمله جنگ تندروها، مردم بیشترین آسیب را می بینند و شیطان بیشترین سود را می برد.

همیشه جنگ، بین حق و باطل تمییز نمی دهد.

جنگ، همیشه ناگریز نیست. 

انتشار در تاریخ 4/11/93 توسط دکتر سیدمهدی موحدابطحی

 


فلسفه مامایی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/26:: 3:29 عصر

ماما یا متخصص زنان؟

مامایی یا قابله گری (Midwiffery or Obstetric) و پزشکی زنان (Gynecology) حرفه هایی مکمل و همپوشان اما جدایند زیرا فلسفه هایی متفاوت، مقاصد متمایز و بدنه های دانشی مختلف دارند.

فلسفه مامایی

مامایی فلسفه ای دارد که چگونگی رویکرد به زن مراقبت شده (در بارداری، زایمان، یائسگی و در همه فواصل زمانی بین آنها)، چگونه با دیگران بودن، چگونگی ارتباط با خانواده ها، و چگونگی سرپرستی از فرزندان را نشان می دهد. این همان چیزی است که ماما را ماما می کند، اگر چه در زایمانها هم حاضر نشوند. با این دید؛ مامای واقعی فردی است که در هرجا برای زن اختصاص یابد تا وکیل و هوادار زنان باشد و از وی انتظار می رود سالم و طبیعی بودن «خود-تعیین شده» را ارتقاء دهد. این رویکرد تأثیراتی بر حرفه مامایی خواهد داشت که «نیاز به تداوم مراقبت» و «فعالیت زن-محور» از نتایج آن هستند.

مامایی

مامایی با تولید مثل یک ملت سرو کار دارد زیرا به تمام عوامل اجتماعی، فیزیولوژیک، پاتولوژیک، روانی و.... مربوط می شود که بر کمّیت و کیفیت تولید مثل نسل جدید یک اجتماع تأثیر عمیقی می گذارند.

فرق ماما و متخصص زنان:

متخصص زنان؛ «پزشکی ماهر در آسیب شناسی بوده و مسئول زنانِ باردارِ عارضه دار است که بیماری شناخته شده یا عوارضی جدی داشته اند».

ماما؛ «در بارداری طبیعی و دیگر نیازهای زنان باردار ماهر است که مربوط به آسیب شناسی نمی شود».

ویژگیهای مامایی

1.      حرفه مامایی بر طبیعی بودن بارداری و بالقوه سالم بودن آن تمرکز دارد زیرا تولد نزد بسیاری از مردم معنای بسیار عمیقی داشته و باید به عنوان پدیده ای طبیعی با آن رفتار کرد.

2.      ماما در حفظ، حمایت و تقویت فیزیولوژی طبیعی بارداری، زایمان و شیردهی مهارت دارد.

3.      مامایی تنها یک فعالیت نیست، بیش از یک حرفه و یک شغل بوده، بلکه باوری در زنان، بیانی از وجود و ظرفیت زنانه و مشارکتی است که حمایت از سالم و طبیعی بودن را تشدید می کند.

خلاصه

«وکالت» یا «با زن بودن» مهمترین عنصر فعالیت مامایی است که موجب تقویت مراقبت مامایی زنان و تقویت حرفه ای ماماها خواهد شد و آن را بیش از یک حرفه می کند.

به عنوان یک زن باردار، کدام را انتخاب می کنید: ماما؟ متخصص زنان؟

انتشار در جزیره علم در 26/10/93 توسط دکتر سیدمهدی موحدابطحی


تهران یا واشنگتن؟

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/26:: 12:20 صبح

به یقین محل برگزاری مذاکرات به اصطلاح هسته ای (!) ایران و 5+1 جزو خطوط قرمز ایران نمی باشد، چه  دیکته های سپاهیان سواره، یا خطوط رانت خواران مجلس نشین، یا قرمزهای پرده نشینان بیت.

پیشنهاد می کنم طرفین ابتدا بر سر آخرین محل مذاکرات به توافق برسند و یکی از شهرهای تهران یا واشنگتن را انتخاب کنند. تجربه مک فارلین می تواند به صورتی بسیار آبرومندانه تر تکرار شود. البته می توان سفارت سویس در تهران را نیز برای مذاکرات کارشناسان انتخاب کرد زیرا هم اکنون سویس حافظ منافع آمریکا در ایران است که هزینه مالی کمتری را بر دوش دولت می گذارد ولی معلوم نیست هزینه داخلی آن کم باشد (منظور هزینه گل آلود شدن آب توسط شناگران تندروی، چه از جانب صاحب منصبان مجلس نشین و چه از دادگاههای خیابانی)!

شما کدام گزینه را انتخاب می کنید؟

تهران یا واشنگتن؟

یا 

تهران یا واشنگتن؟

انتشار در جزیره علم در 26/10/93 توسط دکتر سید مهدی موحد ابطحی


عوام فریبی حاکمانه

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/23:: 10:27 صبح

گویا اولین بار در تاریخ اسلام و در جنگ صفین، از اقدامات پوپولیستی برای حفظ رهبر باطل استفاده شد: وقتی لشگر باطل شکست خود را نزدیک می دید، با شعار «حَکَم قرار دادن قرآن» توانست ذهنهای بیسواد و دلهای بی ایمان در جبهه حق را به خود بفریبد و مانع از شکست شود!

تاریخ تکرار می شود:

حاکمان از هر حیله و نیرنگی برای تحکیم قدرت و تداوم ثروت بهره می برند!

معلوم نیست ایران کنونی نیز جزو آینده تاریخ اسلام نباشد!

نمایندگان مجلس ممکن است هنگام تلاش برای فریفتن عوام و گرفتن رأی، نماینده مردم محسوب شوند!

نمایندگان مجلس وکالتی از جانب مردم برای ساکت ماندن در برابر پایمال شدن حقوق ملت ندارند!

قانونگذاری که به تنظیم مقررات برای اصلاح امور ملت و مردم نپردازد بلکه فضای رانت و فساد و تبعیض را گسترده کرده باشد، . . . . است!

هر چه بگندد نمکش می زنند

وای از آن روز که بگندد نمک!

قانونگذاری که قانون اساسی (که از آن مشروعیت گرفته) را زیر پا گذارد و به خاطر امیال گذرا (مصلحت) بپیچاند، از دیدبانان روی برتابد، آسمان و ریسمان بافد، و همه را از دم تیغ منیت بگذراند! 

نیش عقرب نه از رهِ کین است، طبیعتش این است!

 

این روزها در مجلس چه خبر است!؟

عوام فریبی حاکمانه

این تافته های جدا بافته کیستند:

نمایندگان مردم؟!

نمایندگان قدرت و فرصت؟!

بازیگران رنگ و نیرنگ؟!

عوام فریبی حاکمانه

انتشار در جزیره علم 23/10/93


Reconstracting Shiite Judicial Methodology

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/22:: 1:26 صبح

 

Reconstracting Shiite Judicial Methodology

Mahdi Movahed-Abtahi

BASIR Institute for Medical & Islamic Research 

Can we predict the response of Shi’ite jurisprudence to medical, ethical and technological challenges of the 21st Century?

To answer this question, we need a methodological approach to Shiite judicial decision making. As a physician and as an interdisciplinary researcher, I focuse on assisted reproduction in these six issues: cloning, egg/gamete donation, surrogacy, sex rearrangement and gender assignment

For many reasons, we can not use the current judicial approach:

Insufficient material available for judicial decision making on assisted reproduction

Restriction of jurists to traditional methodology

Exclusively difference of jurists on assisted reproduction: Avoiding from those Fatwa are 1) not issued by eligible jurists having enough knowledge and sincerity of heart, 2) not in line with relevant legal proofs, deduced from Qur"anic verses and the prophet’s and Imam’s traditions, 3) representing the views of the Muslims or their thinking as the views of Islam

Then our aims are;

To study relationship between debating fatwa and the primary sources of Islamic Law,

To provide a methodological approach to Islamic law, Shiite jurisprudences (figh), and usul al-figh (principles of jurisprudence),

To crystallize Islamic perspective of advanced biomedical challenges in human creation, parenthood, motherhood, marriage and kinship,

To examin the consequences of juridical debates for those concepts that are described in the explicit text of the Quran

To formulate those Islamic rulings and laws confounding cloning, egg/gamete donation, surrogacy, sex rearrangement and gender assignment

To suggest some of options for applying assisted reproduction in agreement to Islamic ruling or laws

In our approach, we;

Study the explicit text of the Quran

Formulate some principles of Islamic Law

Reform concepts of assisted reproduction

Re-construct judicial decision making methodology 

The above text is a summery of my paper entiteled as "" A Methodological Approach to Shiite Judicial Decision Making on Assisted Reproduction"" that Prof. Robert Gleave presented it in the following conference: ‘’Medical, Ethical and Technological Challenges of the 21st Century: the response of Shi’ite jurisprudence’’. Institute for Middle Eastern and Islamic Studies organized it which hosted by the School of Government and International Affairs at 17-18 June

 


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 2 ، بازدید دیروز: 92 ، کل بازدیدها: 406458
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ