سفارش تبلیغ
صبا ویژن

فروپاشی خاورمیانه

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/21:: 12:23 عصر

بهار عربی یا بیداری اسلامی (هرچی می خواهید اسمش را بگذارید، هر کس دلش را به چیزی خوش کرده است)، گرچه منافع کشورهای بزرگ را تأمین کرد اما برخی کشورها با خرج کردن دلارهای نفتی تلاش کردند موج سوای کرده و مطالبات مردم را مدیریت نمایند تا از ماطلبات دموکراتیک (حقوق شهروندی،  . . ) دست بردارند. اما گویا این سکوت شکننده در ملتهای منطقه آن بازیگران را راضی نکرده و به راهبردی دیگر در تلاشند تغییرات دلخواه را ایجاده کرده و خود موج سواری نمایند.

- اجرای سیاست زمین سوخته با راه اندازی دولت عربی - اسرائیلی شیعه کش (داعش) در منطقه خاورمیانه تا ضمن مشغول کردن مسلمانان به یکدیگر، بازار تجارت اسلحه را گرم نگهدارند.

- کاهش شدید قیمت نفت اتفاق افتاد تا شیخ نشینهای منطقه و برخی دیگر کشورها (شاید ایران و . . ) نتوانند مطالبات مردمشان را با دلارهای نفتی تحریف کنند و به فکر بیافتند دوباره مطالبات اجتماعی و دموکراتیک و عمومی خود را به طور واقعی بروز دهند. اتفاقی که اگر بیافتد، شیخ نشینها نمی توانند آن را مدیریت کنند.

به همین خاطر، استعمارگر پیر (!) حضور خود را در خلیج عربی اما  همیشه فارس تقویت کرده و همتای کابوی آن (!) سی هزار نیروی نظامی خود را در مرز کویت و عربستان (نزدیک خوزستان!) مستقر کرده است. طولانی کردن روند مذاکرات هسته ای ایران نیز فواید زیادی برای بازیگران اصلی دارد که ضمن تهدید امنیت داخلی، هزینه های بازیگری ایران در منطقه را افزایش می دهد.

هزینه کردن برای منویات مهمان به خرج میزبان هنری است عجیب و مهارتی است شگفت!

انتشار در جزیره علم در 21/10/93 توسط دکترسید مهدی موحد ابطحی


هویت دینی

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/19:: 11:37 عصر

مرکز پژوهشهای اسلامی-پزشکی بصیر

هویت دینی: دانش خانواده 3

اسلام همانند ادیان توحیدی دیگر (یهودیت و مسیحیت)، بر مقدس بودن خانواده و تحکیم آن تأکید کرده است. از دیدگاه قرآن، انسان مخاطب خداوند و جانشین وی در زمین است که وظیفه دارد امت واحده ای را بوجود آورد که متجلی کننده صفات الهی باشند.

فطرت: تجلی مطابق با خواست خداوند همان بروز دادن فطرت اصیل انسانی است که خدا آن را دین پابرجا نامیده است: دین قیّم/پابرجا همان فطرت است و فطرت (خمیرمایه آفرینش) همان دین پاک و حنیف است که هویت اصیل انسان را می سازد[1]. به همین خاطر، اسلام هویت دینی (تسلیم امت در برابر الله) را تبلیغ می کند[2].

شریعت و قوانین اسلام برای تجلی فطرت انسان وضع شده اند: وقتی هویت جنسی دختر یا پسر کامل می شود (به بلوغ جنسی می رسند)، به طور رسمی در درگاه الهی نیز به تکلیف شرعی می رسند پسر یا دختر بالغ مخاطب رسمی خدا می شوند (یعنی آغاز هویت جنسی آغازگر رسمی هویت دینی و مسئولیت جدید است). اسلام اجازه داده که با هویت جدید جنسی، آثار و پیامدهای آن از راههای مجاز حاصل شود، پس تمایلات جنسی یک مسلمان ناپسند نیست و مطابق با فطرت و سرشت اوست که باید بر اساس آئین نامه اسلام به مقصد برسند[3].  اسلام امور جنسی را ارزشهایی اجتماعی (بالقوه) می داند (و نه صرفاً نیاز شخصی)، پس بر هدایت (نهادینه کردن) آنها در جامعه (و خانواده) تأکید می نماید زیرا مشروعیت ارزشها به حقوق اصیل آنها می باشند که مدینه فاضله را می سازند.

اُنس گیری بخش مشترک همه انسانهاست (نوعی غریزه انسانی یا فطری)، انس گرفتن منجر به الفت یافتن (فعالیتی آگاهانه در راستای تقویت و تداوم انس گیری) می شود که می تواند منجر به مودت و سپس رحمت بشود (هرچه پیشتر می رود، معنوی تر می گردد). بنابراین، چون فطرت در همه انسانها مشترک است، به سمت تشکیل خانواده می رویم.

امت/جامعه واحده اسلامی

جامعه: «مجموعه ای از نهادهاست که هویت اجتماعی پیدا کرده اند. نهاد اعم از خانواده، واحدهای اجتماعی (مانند مدرسه، مسجد، بیمارستان) و انسانهایی است که روابط بین آنها این هویت اجتماعی را نشان می دهد». ویژگیهای هویت اجتماعی تابعی از هویت جنسی است پس، انسان بالغ آماده یافتن هویت جدید (جمعی) است. منشأ شکل گیری هویت سه چیز است: 1) مشروعیت بخشی(حاصل از سلطه جامعه، کنشگران اجتماعی): منجر به ایجاد جامعه مدنی می شود. 2) مقاومت (حاصل تضاد منطق کنشگران با سلطه جامعه): منجر به ایجاد اجتماعات در برابر ظلم و فساد  و تبعیض (مهمترین شکل هویت سازی) می شود. 3) برنامه دار(حاصل موفقیت کنشگران اجتماعی در تغییر سلطه جامعه): منجر به ایجاد فاعلهای هویت دار می شود.

از نظر اسلام؛ کنشگران اجتماعی (مرد یا زن) هر یک هویت مستقلی دارند که بایستی هم تکلیف فردی خود و هم تکالیف اجتماعی نسبت به یکدیگر را انجام دهند. همچنین هر کسی عملکرد و نقش خود (تکلیف) را ایفا کند تا ساختار اجتماع اسلامی به درستی شکل گیرد.

در نظام ایده آل الهی، «امت واحده» جامعه ای است که واحدها و افراد آن مسئولیت اجتماعی خود را (که توسط دین تعریف شده) ایفا کرده اند.

همه این تغییرات نتیجه تغییر در هویت دینی-اجتماعی است. چون اسلام؛ دینی اجتماعی است، برای تشکیل امت واحده لازم است هویت اجتماعی بروز داده شود. امت واحده (اسلامی) محصول عبودیت اجزاء آن جامعه است. چنین جامعه ای هویت اجتماعی خودش را بازیافته است که همان متجلی کننده صفات الهی باشد. تجلی الوهیت در تحقق عبودیت (امت واحده اسلامی) است، تحقق امت واحده در تشکیل خانواده است. در واقع، «امت واحده»[4] نمایشی دینی از هویت اجتماعی یا نسخه ای دینی از هویت اجتماعی است.

انتشار در جزیره علم در 19/10/93 توسط دکترسید مهدی موحد ابطحی



1: الروم : 30   فَأَقِمْ وَجْهَکَ لِلدِّینِ حَنیفاً فِطْرَتَ اللَّهِ الَّتی‏ فَطَرَ النَّاسَ عَلَیْها لا تَبْدیلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِکَ الدِّینُ الْقَیِّمُ وَ لکِنَّ أَکْثَرَ النَّاسِ لا یَعْلَمُون.  

2: روایت: هر کس برای خدا باشد، خدا برای اوست. روایت: بنده ام، مرا اطاعت کن تا تو را مثلی برای خودم قرار دهم.

3: اگر دستیابی به آثار و پیامدهای این هویت جدید جنسی نه در زمان بلوغ بلکه در زمان تأهل (با فاصله زیاد) نتیجه شود، تنش ایجاد شده و هویت جدید جنسی فرد (دختر یا پسر) مخدوش می گردد (نوعی بی هویتی).

4: فاعلهایی که هویت خود را بازیافته باشند، هر یک یک أمت خواهند بود مانند حضرت ابراهیم. اصحاب کهف نیز فتیً نامیده شده اند زیرا آنها إذ قاموا کردند و هویت جدید (کنشگر اجتماعی) را بروز دادند.

 


همه پرسی برای قطع و وصل؟!

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/15:: 8:25 عصر

برخی در ایران معتفدند می توان در مصادیق زیر همه پرسی (رفراندوم) برگزار کرد زیرا تجلی جمهوریت نظام هستند که نظر مردم را به طور مستقیم و بدون تحریف/تطمیع/تهدید/ آشکار می نمایند:

1.       سانتریفیوژ

a.      سانتریفیوژهای غنی سازی هسته ای وصل باشند، تحریمها ادامه می یابد.

b.      سانتریفیوژها جدا شوند، تحریمها کاهش می یابند.

c.       تحریمهای ناشی از چرخش سانتریفیوژها، چوب لای چرخ زندگی بیشتر مردم کرده است.

2.      مالیات ندادن نهادهای رهبری

a.      مردم، فعالان اقتصادی و . . . مجبورند مالیات بپردازند تا چرخ اقتصاد کشور بچرخد.

b.      نهادهای زیر نظر رهبری (و شرکتهای کوچک و بزرگ زیر مجموعه آنها) باید منویات ایشان را به اجرا درآورند، مالیات نمی دهند.

c.       اینها مالیات نداده اند تا چرخ اقتصاد بچرخد اما برای اجرای منویات رهبری می چرخند تا چرخ در ریل آنها بچرخد.

3.     حصر و حبس

a.      برخی مهره های نظام بلکه گنجینه اسرار نظام، چند سالی است در خانه خود محبوس و محصورند زیرا درب ممکن است بر یک پاشنه نچرخد.

b.      همای سعادت چرخید تا بر سر اینان سایه افکند: توفیقی اجباری برای محفوظ ماندن به خاطر حفاظت خودشان و درز نکردن اطلاعاتشان.

c.       این افراد با این که خودشان درخواستی برای حصر و حبس نداشته اند، می دانند: سنگی که به هوا می رود تا بر گردد هزار چرخ می خورد.

4.     سیطره اقتصادی ارگان نظامی

 

فعلاً . . . . . تا مصداقی دیگر

 

انتشار در جزیره علم در 15/10/93 توسط دکترسید مهدی موحد ابطحی


هویت جنسی (دانش خانواده 2)

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/14:: 10:48 صبح

هویت جنسی

جنسیت مقوله ای «فطری است که به طور فردی و اجتماعی ساخته و بازسازی می شود» و تمایز جنسیتی را به بار می آورد. سیر تکاملی تمایز جنسیتی انسان چنین است: حدود 3-4 سالگی، دختر می فهمد دختر است نه پسر و پسر هم می فهمد پسر است نه دختر و این را به عنوان یک واقعیت می پذیرند و متناسب آن رفتار می کنند. در آغاز دوران مدرسه (6-7 سالگی)، تمایلات دخترانه یا پسرانه شدت می گیرند و هر یک نیازهای جداگانه ای پیدا می کنند. بلوغ؛ اوج بروز و تمایز هویت جنسی است که در دختر و پسر متفاوت است. سپس پسرها (20-25 سالگی) و دخترها (18 تا 25 سالگی) به بلوغ عقلی می رسند که اوج آن در مردان در حدود40-45 سالگی و در زنان حدود 35-40 سالگی است.

بلوغ

بلوغ فرآیند تغییر در همه ابعاد هویت انسان است که منجر به تکمیل تمایز جنسیتی نیز می شود. کامل شدن تمایز جنسیتی با فعالیت جنسی همراه می باشد.  این هویت جدید همان تکلیف الهی است که دختران و پسران بالغ مکلف شده و در پیشگاه الهی مسئولیت جدیدی را پیدا می کنند (تکلیف شرعی). بنابراین، بلوغ جنسی آغاز هویت جدید دینی است.بلوغ زودرس در دختر یا پسر یک بیماری پزشکی محسوب می شود.

بلوغ فرآیندی چند مرحله ای و زمانبر است و با فعال شدن مسیرهای عصبی - هورمونی[1]  آغاز شده و با تولید هورمونهای جنسی موجب بروز صفات ثانویه جنسی در دختر[2] یا پسر[3] می گردندکه در نهایت، توان تولید اسپرم و تخمک را بوجود می آورند[4]. البته محرکهای جنسی می توانند باعث بلوغ زودرس شوند.

 

فعال شدن هیپوتالاموس دختران برای فرآیند بلوغ از حدود 9 سالگی آغاز می شود. فرآیند بلوغ حدود  13 سالگی و با اولین خونریزی زنانه (حیض شدن، پریود ماهیانه، قاعدگی، رِگل شدن)، کامل می گردد[5]. اسلام به طور قراردادی، حداقل سن شروع تکلیف دختران را 9 سالگی تعیین کرده و اولین حیض را پایان فرآیند بلوغ می داند. 

فعال شدن هیپوتالاموس پسران برای بلوغ از حدود 12 تا 15 سالگی آغاز شده و طی چند ماه فرآیند تولید سلولهای جنسی کامل شده و بلوغ به پایان می رسد که نشانه اش خروج منی از آلت تناسلی (اولین احتلام یا جُنُب شدن) می باشد. بنابراین، فرآیند بلوغ در پسران نیز نزدیک سه ماه (74 تا 85 روز) کامل می شود. دین اسلام دیرترین زمان بلوغ؛ را به طور قراردادی 15 سالگی و  زودرس ترین زمان بلوغ؛ را اولین احتلام (جُنُب شدن، خروج منی از آلت تناسلی در خواب) تعیین کرده است.

گفتنی است بلوغ دختران تفاوت اساسی با بلوغ پسران دارد[6] که نشانه تفاوت تکوینی در عملکردها و نقشهای پسران(مردان) و دختران(زنان) می باشد. از این رو می توان به اهمیت توصیه معصومین علیهم السلام در انتخاب و گزینش همسر پی برد.

میل/نیاز جنسی

میل/نیاز جنسی مقوله ای فطری است، عملکردهایی را به دنبال دارد و نقش منحصر به فردی را می سازد. ویژگی مهم میل این است که انسانیت را فدای حیوانیت می کند اما رابطه جنسی: فقط مقوله حیوانی از مفهوم نیاز جنسی و جنسیت را شامل می شود. بنابراین، میل جنسی هویت ساز است، هویتی مولد و فراتر از زمان و مکان (دنیا و آخرت). از این رو، تمایز جنسیتی[7] برای بازخوانی اساس مقدس جوامع لازم است.

به طور مثال، مردی که با زنی زنا می کند و هر دو راضی باشند، این عمل جنسی تجاوز (رپ) نامیده می شود زیرا اگرچه جنس زن و جنس مرد نیاز جنسی خود را تأمین کرده اند، اما زن و شوهر نمی شوند، یعنی صرف تأمین نیاز جنسی هویت انسان را تغییر نمی دهد.

چون هویت جنسی بر تکلیف الهی تأثیر می گذارد، اسلام اجازه می دهد که آثار و پیامدهای این هویت جنسی نیز از راههای مجاز (شرعی) حاصل شوند. اسلام با تبلیغ ازدواج و ممنوعیت روابط جنسی خارج از محدوده خانواده، نیازهای جنسی را از سطح خواسته ها/نیازهای فردی به سطح ارزشهای اجتماعی ارتقاء می دهد. به همین خاطر، روابط دو همسر ابتدا در سطح «روابط جنسی و ارضاء غرائز حیوانی و انسانی طرفین» است که باید به سطح «ساختن هویت جدید» ارتقاء یابد. به عبارتی دیگر، بروز درستِ هویت جنسی لازمه سلامت (فردی و اجتماعی) و سعادت (مسئولیت الهی) یک مسلمان است.

بحران هویت جنسی:

چون، تکلیف الهی همزمان با بلوغ جنسی است و شروع هویت جنسی با مسئولیتها و آثار و پیامدهای خاص خودش همراه است. اگر دستیابی به این آثار و پیامدهای هویت در زمان خودش (بلوغ) نباشد و بلکه در زمان تأهل و غیره باشد، تنش ایجاد کرده و هویت جنسی جدید فرد (دختر/پسر) خدشه دار می شود. اگر دستیابی به پیامدها و آثار هویت جنسی (همسر شدن، پدر/مادر شدن، ....) با تأخیر نسبت به زمان بلوغ انجام شود و تأهل دختر یا پسر مسلمان با تأخیر انجام شود، می تواند تنش زیادی در تجلی این هویت جنسی ایجاد کند و حتی منجر به بحران هویتی گردد. در یک کلام؛ فاصله افتادن بین هویت جنسی و هویت اجتماعی موجب تزلزل در هویت می گردد.

تلاش برای یافتن هویت جنسی بدون تحول درونی منجر به توجه به جنس مخالف می گردد (روابط دختر و پسر). تغییر در روابط جنسی دو جنس موجب تغییر در ساختار خانواده می شود، بالتبع شخصیت اجتماعی و هویت اجتماعی نیز تغییر می کند و جامعه ای با هویت مسخ شده باقی می ماند. در جوامع جهان سوم که جهت گیری جنسی شروعی برای هویت اجتماعی جدید پنداشته می شود، فرآیند هویت یابی اهمیت بیشتری می یابد زیرا نوجوان باید درباره عملکرد و نقشهای جنسی خود و جنس مخالف (هویت جنسی) آگاهی یابد و بینش درستی پیدا کند. در غیر این صورت، از جهت گیری جنسی به عنوان ابزاری برای ابراز وجود و قدرت استفاده خواهد شد و سبک زندگی ویژه ای را شکل می دهد.

ابهام در مرزهای جنسیتی (مانند تغییر جنسیت، همجنس بازی، اجاره دادن رحم، بانک اسپرم و تخمک) نشانه های تغییر هویت جنسی هستند.

 



[1] ابتدا هیپوتالاموس مغز موادی را برای تحریک غده هیپوفیز مغزی ساخته و آزاد می کند سپس هیپوفیز موجب فعال شدن بیضه ها و تخمدانها در دختر و پسر می شود. در نهایت، بیضه ها و تخمدانها شروع به ترشح کافی هورمونهای جنسی مردانه و زنانه می کنند.

[2]استروژن و پروژسترون (مهمترین هورمونهای جنسی زنانه) باعث رویش موهای زیربغل و زیر ناف، برجستگی سینه ها، ترشحی شدن واژن، و ایجاد دوره های خونریزی و پاکی (عادت ماهانه) در دختران می شوند. تولید کم استروژن از دوران جنینی آغاز و تا 10 هفته پس از تولد ادامه می یابد.

[3]هورمونهای جنسی مردانه باعث تولید اسپرم، رویش موههای صورت (سبیل و ریش) و موهای زیربغل و زیر ناف، فعال شدن غدد عرق زیر بغل، فعالیت غدد چربی، رشد عضلات و استخوانها، کلفت شدن صدا، بزرگ شدن و راست شدن آلت، و تولید منی می گردند. تولید تستوسترون از دوران جنینی به مقدار کم آغاز شده و تا 10 هفته پس از تولد برای «تمایز ظاهری پسرانه» و «رشد عمومی بدن» ادامه می یابد ولی موجب اسپرم سازی نمی شود. پس از وقفه ای چند ساله، ترشح این هورمونها حدود 3 ماه قبل از اولین احتلام مجدداً آغاز می شود که موجب فعالیت جنسی پسران می گردد.

[4]تولید سلول زایای جنسی نر و ماده طی «تقسیم میوز» (myosis) انجام می شود: ژنهای هر آدمی در هسته سلول هستند و از DNA (رشته ای از دو زنجیره از بازهای آلی که حین تقسیم به صورت بسته های مشخصی به نام کروموزوم در می آید)، تشکیل شده اند. در تقسیم میوز، از سلولهایی با 46 کروموزوم، سلولهایی با 23 کروموزوم حاصل می شود تا بتوانند در فرآیند لقاح ترکیب شده و سلول تخم (نطفه انسان جدید) را بوجود آورند.

[5]زندگی در مناطق گرمسیر، تغذیه های خاص یا محرکهای جنسی ممکن است منجر به بلوغ زودرس (قبل از 12 سالگی) شوند.

[6]تقسیم میوز در تخمدان دختران وقتی آغاز می شود که آنها جنینی 6 هفته در شکم مادرشان بوده اند. اما میوز تخمک متوقف می شود و تا زمانی که اسپرم با تخمک لقاح ننماید، متوقف می ماند. وقتی اسپرم وارد تخمک شود، هسته در حال تقسیم میوز آن فعال شده و مراحل باقیمانده میوز انجام می شوند. این زمان بسیار طولانی است به ویژه اگر زنی در سنین بالا باردار شود. اما در پسران، میوز برای تشکیل اسپرم فقط حدود 74 روز به طول می انجامد. توقف میوز، هسته تخمک را به مدت طولانی در معرض عوامل آسیب رسان متعددی مانند عوامل تغذیه ای، روحی، روانی، تربیتی، و فیزیکی (امواج و اشعه ها و میدان مغناطیسی، هورمونها، داروها، و ...) قرار می دهد.

[7]sexuality resolution


هفته وحدت: آری؟ خیر؟

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 93/10/14:: 10:43 صبح

ابتدا میلاد پیامبر رحمت صلی الله علیه و آله و سلم را بر مسلمانان و غیر مسلمانان تبریک عرض می نمایم.

آیا تئوری یا ایده «هفته وحدت» شکست خورده؟ محکوم به شکست خواهد بود؟ یا در آینده، ایده و نظریه ای باطل معرفی خواهد شد؟

وحدت شیعه و سنی به معنای اتحاد برای حفظ رکن اصلی اسلام و ایمان ضروری و واجب است اما به عنوان کنار گذاشتن وجه تمایز این دو مسلک مردود و باطل است.

سه دهه است که از 12 تا 17 ربیع الاول به عنوان هفته وحدت معرفی می شود و چنان تبلیغ می شود که سنی و شیعه نباید متفاوت باشند و می توانند در موارد زیادی یکی باشند. صرف نظر از انگیزه های سیاسی ارائه چنین نظریه ای:

تحلیل گذشته نگر نشان می دهد:

1. در تاریخ اندیشه اسلامی، چنین بدعتی دیده نمی شود و شیعه و سنی از نظر معرفتی یا از نظر عملکردی یکسان نبوده و تفاوت داشته اند.

2. این نظریه اصلاً به عنوان جایگزین تقیه نیز مطرح نشده است نه از طرف نظریه پردازان آن و نه از مدافعان آن.

3. روایات معصومین علیه السلام نیز با روح این نظریه مخالف می باشند.

در یک تحلیل حال نگر نیز می توان این دو دسته را بسیار متفاوت دید:

1. بسیاری از سنیان شیعیان را کافر یا مشرک می نامند. 

2. سنی های که در ممالک شیعه زندگی می کنند در نماز جماعت اهل تشیع حاضر نمی شوند(حتی بسیاری از دانشجویان سنی به طور جداگانه نماز می خوانند و به امام شیعه اقتدا نمی کنند).

3. دشمنی با شیعه یکی از افتخارات برخی از سنیان و اهل تسنن شده است نه به عنوان یک اقدام فردی یا طایفه ای بلکه به عنوان عمل کردن به فتوای علمای خودشان.

4. جنایات سنی ها علیه شیعیان در زمان حاضر کم نیستند.

بزرگترین نماز ضد وحدت را در دو تصویر مشاهده نمایید: شرکت کنندگان در همایش وحدت در مشهد (17 دی 93) با پول ایران و ایرانیان!!

گفتنی است نام اصلی این همایش «وحدت اسلامی و فتنه انجمن حجتیه» بوده که توسط مؤسسه بیداری اسلامی (!) با همکاری فرهنگسرای انتظار  (!) مشهد در 14 دی در تالار رازی مشهد آغاز شد.

ضد وحدت

ضد وحدت

مطالب مرتبط:

پایان هفته وحدت (لینک)

نهم ربیع الاول (لینک)

 برائت تا کجا؟! (لینک)

 جشن میلاد پیامبر اسلام ! بخش اول (لینک)

جشن میلاد پیامبر اسلام ! بخش دوم (لینک)

فتوحات صدر اسلام بدون ولایت علی علیه السلام: ارزشمند یا بی ارزش؟ (لینک)

 


<      1   2   3   4   5   >>   >



بازدید امروز: 78 ، بازدید دیروز: 97 ، کل بازدیدها: 406442
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ