سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چقدر فاصله!؟

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/19:: 12:28 صبح

 Iran is Metamorphosing

 

دوشنبه 18 دی ماه 96:

 سخنان رییس جمهور ایران در دیدار وزیر و معاونان وزارت امور اقتصادی و دارایی را مقایسه کنید با بیانات و صحبتهای مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای در سالهای اخیر.

چقدر حساب شده، چقدر دقیق، چقدر فنی، چقدر عالمانه!

خودتان قضاوت کنید.

نظام جمهوری اسلامی ایران نیاز به پوست اندازی یا دگردیسی دارد و نه رفراندوم!

به کانال تلگرام «جزیره علم» بپیوندید.


دی ماه 96

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/16:: 10:18 عصر

نرمش قهرمانانه رهبری 1

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/16:: 8:40 عصر

رهبر عالی ایران دبیر ستاد ائمه جمعه کل کشور را پس از 20 سال عوض کرد.

می توان این تغییر کوچک را واکنش به اعتراضات مردمی و غیرمردمی در دی ماه 96 دانست، تغییری که بسیار دیر انجام شد و معلوم نیست هزینه های سنگین حیثیتی و امنیتی و اقتصادی و اجتماعی بر ملت و حکومت ایران در این بیست سال تندروی اینان چگونه جبران خواهد شد.

هفت ماه پیش مطلبی با عنوان «نمازجمعه: ویترین یا تریبون؟» نوشتم و کارنامه معیوب ستاد ائمه جمعه را زیر سؤال برده بودم.

 


ژنرالهای ایران

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/16:: 11:44 صبح

ایران به ژنرالهایی در مناطق مختلف جهان نیاز دارد تا مانند سیدحسین موسویان در جبهه های پنج گانه به مبارزه و مقاومت و پیشروی بپردازند.

جبهه اول را می توان مدیون موسویان دیپلمات ایرانی دانست که منفور دولت احمدی نژاد شد و به آمریکا مهاجرت کرد و هم اکنون استاد دانشگاه است. سخنرانی ها و موضع گیری ها و نوشته های وی در راستای تقویت جایگاه ایران در جهان و تذکرات اصلاحی به مسئولان ایرانی است. چند نفر دیگر نیز باید وی را در جبهه علوم سیاسی و روابط بین الملل همراهی کنند. الزامی نیست که همرزمان موسویان سفیر یا مقامات سیاسی ایران باشند (اگرچه سفیر ایران در لندن یعنی حمید بعیدی نژاد گزینه مناسبی است) بلکه می توانند اعضای هیأت عملی دانشگاههای مختلف آمریکا و اروپا و آسیا باشند. کم نیستند ایرانیان و ایران دوستانی که کاندید چنین مبارزه ای هستند.

جبهه دومی که این ژنرالها باید همرزمی کنند، امور قضایی و حقوق بین الملل است. وکلا و حقوقدانانی باتجربه در کشورهای مختلف یا اساتید هیأت علمی حقوق نیز باید به این همرزمی دعوت شوند (ایرانی یا ایران دوست). مسائل مختلف از جمله حقوق بشر نه فقط در سطح گزارش دهی بلکه در سطح گروههای علمی دانشگاههای مختلف و در همایشها و مجلات باید بازسازی و پردازش شود. 

جبهه سوم این ژنرالها را ایرانیانی مبارزه خواهند کرد که در مجامع بین المللی عضویت دارند مانند سازمان یونسکو، سازمان جهانی سلامت، سازمان ایکائو، سازمان فائو، سازمان صلیب سرخ جهانی و و و و

جبهه چهارم ژنرالها، کارآفرینان و سرمایه گذاران بزرگ ایرانی و حتی غیرایرانی هستند که می توانند امواج انقلاب چهارم صنعتی را به دانشگاهها و فضای کسب و کار ایران وارد نمایند تا عقب ماندگی را سریعتر جبران نمایند. تجربه اینان می تواند استارتآپ های ایرانی را توسعه و جهانی نماید و جهشی در اشتغال ایرانیان بوجود آورد.

جبهه پنجم ژنرالهایی هستند از جنس فرهنگ: فعالانی از گردشگری و تأثیرگذارانی با فعالیتهای انسان دوستانه (مانند نرگس کلباسی) که ارزشهای انسانی و اسلامی را ترویج می نمایند. اینان محدود به مرزهای جغرافیا نیستند، محدود به فرهنگ و زبان نیستند، اینها متعالی هستند.

 

متن کامل این نوشتار برای ژنرالهای مورد نظر ارسال خواهد شد.


اعتراض به عثمانی گری

ارسال شده توسط Mahdi Movahed-Abtahi در 96/10/13:: 9:14 عصر

فوران اعتراضات مردمی و غیرمردمی در دی ماه 96 را قبلا در مطلبی با عنوان «عثمانی نباشیم» هشدار داده بودم

بزودی توضیح مفصلی خواهم داد 

ان شاء الله

البته آن نوشته اولیه برگرفته از سخنان مرحوم آیه الله العظمی سیدمحمدعلی موحدابطحی بود.


<      1   2   3   4   5      >



بازدید امروز: 49 ، بازدید دیروز: 142 ، کل بازدیدها: 405101
پوسته‌ی وبلاگ بوسیله Aviva Web Directory ترجمه به پارسی بلاگ تیم پارسی بلاگ